Na lang twijfelen toch maar even een voorsteltopic! Ik vertel namelijk liever over mijn horloges dan over mijzelf ;-).
Mijn naam is Jordy en ik ben niet opgegroeid met horloges, maar heb het wel altijd heel interessant gevonden. Toen het financieel mogelijk was heb ik voor mijn dertigste verjaardag een automaat gekocht bij de Bijenkorf. Eigenlijk vooral omdat mijn lieftallige echtgenote dit een mooi horloge voor mij vond. Quartz heeft mij nooit echt geboeid en dus was het ook een logische stap. Toen dit simpele horloge na 8 jaar de geest gaf -omdat de wijzerplaatpoten waren gebroken volgens de lokale juwelier…- heb ik het een tijdje naast mij neergelegd.
Na wat heftige momenten in het leven, waarbij je toch gaat nadenken over wat je nalaat aan je kinderen, kwam ik toch weer bij de horloges uit. Ook vooral omdat mijn schoonmoeder een bijzondere Rolex GMT uit 1963 draagt. Zij heeft dit geërfd toen haar vader overleed. Hij was de eerste eigenaar. Hoe gaaf is het als iets in de familie van generatie tot generatie overgaat. De zoektocht naar mijn perfecte horloge blijft een lastige, maar wel een heel leuke.
Ik heb de afgelopen twee jaar zo’n 25 horloges gekocht en ook ongeveer 15 verkocht. De modellen in de collectie zijn van IWC, Omega, Tudor en Sinn. Maar ik heb eigenlijk nog nooit een horloge met een inhouse uurwerk gehad. Dat lijkt me wel iets voor 2019. Ik hecht er niet enorm waarde aan maar je wilt toch steeds weer iets nieuws.
Mijn favoriete horloges die voorlopig nooit meer weggaan (zover dat te voorspellen valt):
Sinn 103 ST OU
Omega Speedmaster CK2998
Omega Speedmaster Moonwatch (laatste referentie)
IWC Mark XV en XVI
Omega Speedmaster Alaska III project