Even voorstellen: JW

Beste Forumleden

Mijn naam is Jan Willem, 66 jaar en sinds 10 jaar met pensioen.
Daarvoor 34 jaar gewerkt bij 1 en hetzelfde pracht bedrijf met een schelp in het logo.
Door en voor mijn werk op vele plaatsen in de wereld geweest en daar dan ook een voorliefde mede voor horloges gekregen.
Ik ben geen handelaar, verzamelaar of dat ik iets dwangmatig wil hebben. Ik ben wel een liefhebber van (half)mechanische armband uurwerken.

Ik ben technisch opgeleid en dat was mijn werk ook. Techniek zit dan ook echt in mijn hart en nieren.
De voorliefde voor horloges is dan ook wel uit leggen. Horloges zijn voor mij bijzonder fascinerend.
Een beetje cliché, maar goed beschouwd zijn het ook echt wonderen van techniek.
Zo kan ik mij dan ook uren vermaken door het kijken naar filmpjes op YouTube over de fabricage van uurwerken.

Je moet je voorstellen dat ik in de 70er jaren in de Oost kwam en daar horloges werden verkocht, waarvan men in Europa het hele bestaan niet eens van wisten.
Voor goede vrienden en naaste familie bracht ik wel eens ‘een klokje’ mee; Hemel te rijk natuurlijk.
Prijzen vd horloges daar waren toen nog niet een kwart van wat het hier in Europa koste. (als ze er al waren)

Ik had zo toentertijd een digitale Seiko gekocht en kwam bij mijn horlogemaker voor een nieuwe batterij.
Normaal is dat 5 min. werk voor zo’n man, maar in dit geval wilde hij het graag een weekje houden.
De beste man had zelden zoiets gezien, een horloge zonder wijzers met een lampje er in.
Mind you, we praten over een periode zonder internet, en (vak)tijdschriften over horloges bestonden er bijna niet.

Mijn complimenten voor de Admin’s, voor het maken en beheren van dit pracht forum.
Mijn grote dank aan alle forumleden, de kennis en vooral de kameraadschap verbaasd mij keer op keer.

Nu dan ook mede forumlid; JW

37 likes

welkom. veel plezier hier.

Leuke intro, welkom en veel plezier hier!

Welkom Jan Willem… ik en wellicht ook de andere leden zijn nieuwsgierig naar wat jou pols siert :sunglasses:

Welkom!

Mooi verhaal, welkom hier…:grin:

image

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

Welkom Jan Willem!

Inderdaad een leuke binnenkomer.
ook welkom namens een medezestiger.

groetjes Lenno

Welkom!

NICEEEEEE! :merperson:‍♂️

1 like

Welkom Jan Willem op het HF :+1:

Welkom!

Mooi om te lezen!

Welkom JW en veel plezier hier

Van harte welkom :clap:

images

86FFF5B5-C81F-49F3-A814-00903C6BB90D