Even voorstellen / Keuze eerste horloge

Dag beste forumleden. Na enkele weken stiekem mee te lezen hier op het forum, besloot ik dat het tijd werd om een account aan te maken en actief deel te nemen aan het forum.

Enkele weken terug kreeg ik van mijn partner in crime het heugelijke nieuws dat ze mij een mooi horloge zou schenken voor mijn verjaardag. Ik ben me meteen beginnen verdiepen in de wereld van mechanische horloges en kwam als eerste keuze bij een Bulgari Octo Finissimo terecht. Het design zag er prachtig uit en het tijdloze design met de Octo-vorm sprak mij enorm aan. Echter toen ik de horloge om mijn pols had was de magie over. Ik vond het horloge te dun en het paste gewoon niet mooi om de pols.

Ik heb mij zoektocht dan maar verder gezet en botste op de Rolex Submariner (114060). Horloge bij Bouverne in Gent om de pols gehad en was meteen verliefd. Echter de wachtlijst, die is gigantisch in België (bij Bouverne ten vroegste in 2020).

Daarom besloten om me op de wachtlijst te plaatsen maar in de tussentijd een ander horloge aan te schaffen. Momenteel twijfel ik nog tussen 2 modellen:

  • Cartier Santos: Prachtig tijdloos horloge waarbij je de banden zelf kan veranderen. Hierdoor kan je met behulp van banden de ‘look’ van het horloge aanpassen naar gelang de gelegenheid. Hetgeen wel handig is voor je eerste horloge in de collectie.
  • Panerai Luminor. Ik vind Panerai een geweldig merk met mooie geschiedenis en de Luminor heeft zo een ‘eigen’ look, identiteit en attitude die me enorm aanspreekt. Ook bij dit model kan je van banden wijzigen maar met maatpak is dit horloge misschien niet de beste keuze…

Wat denken jullie? Een voorkeur voor 1 van beide of raden jullie me nog een ander merk/model aan?

Verder vroeg ik me ook af of jullie ervaringen hebben met dealers in België. Slaets? Tensen? Bouverne? Ik vraag me namelijk af waar ik het snelst ook aan de Rolex zou kunnen kopen.

Alvast bedankt voor jullie input!

8 likes

Cartier Santos any day all day.

1 like

Leuke vooruitzichten. Aangaande de twee modellen:
Cartier is meer stijlvol en inderdaad tijdloos. De Panerai is vrijwel altijd groot en moet je dus ook staan. Als je grote polsen hebt, dan kan dat. En je kan mooi combineren met heel veel banden.

Mij staat zo’n Panerai echter voor geen meter.

Succes met de zoektocht!

1 like

Kijk ook eens bij wat Tudor in de aanbieding heeft. Zusje van Rolex en (naar mijn mening) tijdloze modellen die niet snel vervelen.
Van de modellen die je zelf noemt zou ik wachten op een Submariner.

1 like

Bedankt. De Submariner zou er in elk geval komen maar ik zou in de tussentijd een ander horloge willen aanschaffen. Tudor spreekt me minder aan omdat de horloges sterk lijken op de modellen van Rolex. Ik kies dan liever voor een model dat radicaal verschilt van de Rolex. Zoals bijvoorbeeld de Cartier Santos of Panerai.

1 like

Kijk ook eens bij Grand Seiko. Qua afwerking zit je in de Rolex categorie (of er boven).

Kijken kan geen kwaad.

3 likes

Snap ik. Wat dat betreft kan ik de Panerai altijd wel waarderen. Met zo’n mooie bruin lederen band. Toch wel chique. Ik heb ook grote polsen, dus zou kunnen, want dat lijkt me wel een vereiste. Succes met het maken van de overweging!

2 likes

Cartier Santos is absoluut niet mijn smaak maar is wel echt een icoon en kan je altijd mee voor de dag komen. Zou persoonlijk toch voor een Panerai gaan.

Pak en Panerai? Zolang je niet een Pam87 om hebt zal het wel meevallen.

2 likes

Pak en Panerai, nevahh.

En bij confectie draag je wel graag een groot duikhorloge? :full_moon_with_face:

Ik zou de Cartier doen, die is wel classy.

2 likes

Allereerst welkom hier!

In afwachting van de Submariner zou ikzelf voor de Cartier gaan als ik daartussen moet kiezen.

2 likes

Zeker wel dude, je maakt je eigen regels.

2 likes

Een Panerai schuift niet eens onder een manchet.

Het is doffe ellende.

3 likes

klopt, zal vast/inderdaad kut dragen maar blijft eigen keuze.

1 like

Panerai lekker man. Wel een Radiomir BTW.

3 likes

Grijs zijn ze snel te verkrijgen, betaal je wel iets meer dan bij ad.

1 like

Welkom!
Wat betreft de Panerai: verleden jaar raakte ik even verzeild in een groep Japanse zakenlui. Ze showden elkaar vol trots hun horloges. De meesten droegen een Panerai. Op een pak, onder het manchet. Het is me toen niet opgevallen, dat het horloge te groot zou zijn voor hun polsen.
Ten opzichte van een das is een emelt een klein beestje, maar een das is slechts een klein mormel t.o.v. een neushoorn.
Panerai is zo ontzettend mooi en kan eigenlijk altijd!

2 likes

Welkom :grin:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom, in die fascinerende wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom op HF.

1 like

Volgens mij ben ik die ook tegengekomen ja!

4 likes