Hallo forumleden,
Graag stel ik mij even voor. Op dit forum noem ik mijzelf graag KGroenewald. Ik ben een jonge man van 28 jaar oud en woonachtig in het altijd zo zonnige zuiden des land.
Eind 2016 hebben mijn ouders mij meegenomen naar een plaatselijke juwelier. Wij gingen alle drie een horloge uitzoeken, van de erfenis van mijn opa. Mijn vader heeft een voorliefde voor Certina dus koos zonder enig twijfel voor dat merk.
Mijn ogen vielen op een Roamer. De “Superior Moonphase”. Destijds kende ik het merk Roamer niet maar de eigenaar van de juwelier wist mij te vertellen dat het merk een rijke geschiedenis met zich meedraagt. Dat wekte mijn nieuwsgierigheid en tijdens het opzoeken van, groeide bij mij het enthousiasme voor het merk.
Dit resulteerde tot een verzameling van inmiddels tien stuks. In deze verzameling zitten onder andere twee vintage horloges. Eén uit 1940/1950 en één uit 1960/1970. Ook heb ik hier twee horloges met automatische uurwerken bij zitten, de rest is Quartz.
Ik ben Engineer van beroep. Dagelijks heb ik te maken met de zware staalindustrie en construeer in machineonderdelen. Mijn vermoeden is dat mede hierdoor mijn voorkeur uitgaat naar automatische uurwerken met een open wijzerplaat. Dit zodat ik het mechanisme kan zien lopen.
Op mijn shortlist heb ik de Roamer Searock Automatic staan. Met zilveren kast en band met zwarte wijzerplaat. Deze kleurensamenstelling wens ik omdat ik er graag een allrounder bij zie. Na een rosé gouden Primeline Day-date Automatic en blauwe C-line Automatic zou dat naar mijn mening geen overbodige luxe zijn.
Daarnaast staat nog een skeleton op mijn wishlist. De Roamer Competence Skeleton III.
Kortom even een kleine introductie over waar mijn enthousiasme voor horloges is begonnen, waar mijn verzameling momenteel deels uit bestaat en waarmee ik deze op kort termijn hoop aan te vullen.
Hopelijk mag ik mij in vele topics over van alles en nog wat gaan mengen.
Laten we er een gezellige en educatieve forum van maken met zijn alle!
Gegroet, KGroenewald