Beste horloge vrienden,
Na een geruime tijd online artikelen op deze interessante en fantastische forum te lezen heb ik vorig jaar een account aangemaakt.
Voorzichtig begonnen met het like-en van verschillende bijdragen, vaak wanneer ik een mooie en/of interessante horloge zag.
Nu dus eindelijk de tijd en moeite genomen om mezelf netjes voor te stellen aan mede-horloge-verslaafden.
In mijn jongere jaren wel wat horloges gekregen en omgehad maar geen noemenswaardige merken, materialen en technieken. Heb deze horloges ook niet meer in mijn bezit doordat deze of kapot zijn gegaan of door verhuizingen in mijn jonge levensjaren.
Mijn horloge verslaving is relatief pas laat op gang gekomen o.a. mede door kleedkamer praat met voetbalmaten.
Na een goed zaalvoetbal seizoen waarbij ik met 1 team kampioen was geworden en met een andere team op een haar na kampioen was geworden (jammer genoeg dus 2e) besloten om een Adidas quartz horloge te kopen om dit te vieren aangezien mijn keepershandschoenen en voetbalschoenen ook van Adidas waren.
Vanaf toen steeds meer geïnteresseerd geraakt in horloges waarbij ik meestal niet naar de prijzen keek maar alleen naar de schoonheid van de dail.
In de loop der jaren nog een aantal quartz horloges aangeschaft en/of gekregen. Op chronologische volgorde: Replay Thunderbird, Aquaswiss 80G-3H043, Breil TW1223 en Titan 1698SCA. Deze horloges hebben zo veel emotionele waarde voor mij dat ik niet van plan ben om ze ooit weg te doen.
Uiteraard bleef ik ook kijken naar de luxere merken zoals Breitling, Cartier, Patek Philippe, Rolex, Omega, Tag Heuer en zelfs Hublot (ook al is het niet echt mijn smaak
) zonder dat het realistisch was om deze te kunnen betalen.
Ondertussen ben ik gestopt met zaalvoetbal maar mijn horloge verslaving blijft onverminderd doorgaan.
Voor mijn 40ste verjaardag heb ik een onvergetelijke cadeau gekregen van de mensen die het meest belangrijkste voor me zijn waardoor de verslaving naar een nieuwe (automatische) level is gebracht.
Van deze lieve groep mensen mocht ik op zoek naar een horloge die ik anders hoogstwaarschijnlijk zelf zou aanschaffen.
Na een tijdje gezocht en geïnformeerd te hebben bij verschillende AD’s in Rotterdam en Amsterdam besloten om te gaan voor de Breitling Navitimer B01 (AB01392). Deze zal ik ook nooit verkopen, teveel emotionele waarde door de groep mensen die deze hebben gegeven i.c.m. mijn eerste ‘echte’ horloge.
Dit jaar samen met mijn vriendin op vakantie geweest naar Tokyo dus speelde de horloge verslaving weer op. Aangezien Seiko een connectie met Tokyo heeft moest en zou ik een Seiko om mij pols hebben bij aankomst in Tokyo. Uiteraard moest deze mechanisch zijn en omdat we in een andere tijdzone zouden belanden leek een GMT functie mij wel handig en leuk.
Deze zoektocht ging een stukje sneller dan die van de Breitling Navitimer B01. Gekozen voor de Seiko Presage Automatic GMT uit de Sharped Edge collectie, een limited edition SPB275J.
Ondertussen heb ik opgemerkt dat ik een verzamelaar i.p.v. een flipper ben en blijf ik kijken naar nieuwe, voornamelijk automatische, horloges om short listjes te maken om mijn verslaving te voeden.
Mede doordat er een bepaald nummer van UB40 op de achtergrond bij mij aanstaat sluit ik af met Amandla (Awethu)! ![]()