Hoi allemaal,
Ik ben Koen, 33 jaar en heb een passie voor eigenlijk alles wat oud en mechanisch is.
Zo ben ik regelmatig in de weer met het onderhouden, opknappen en rijden van mijn 3 Opels ( 2x kadett C "77/"78 en 1x Corsa a "85).
Door dat ik ben gaan zoeken naar mijn opa’s horloge ( wat ik helaas niet meer heb terug kunnen vinden), ben ik mezelf een beetje gaan verdiepen in vintage horloges.
Zodoende ben ik gefascineerd geraakt door de fijne techniek van deze uurwerkjes.
Het eerste oude horloge wat ik een tijd geleden kocht was een Pontiac Simpatico.
Niets bijzonders, volgens mij wel een net exemplaar uit de jaren 60.
Pas verkocht via marktplaats.
Omdat ik graag dagelijks ook iets vintages om mijn pols wilde ben ik op zoek gegaan naar een “daily beater”. Met mijn werk als project engineer kijk ik regelmatig mee met monteurs en hierbij is het niet ondenkbaar dat ik mijn horloge beschadigt. Ondanks de geringe waarde van de Simpatico, zou ik het zonde vinden dat deze beschadigde.
Daarom heb ik voor een paar centen een Pontiac Nageur uit 67 gekocht met wat mankementjes.
Ik heb deze gehavende Pontiac Nageur voorzien van een nieuw glaasje (met zo’n stomme klem van aliexpress), een van de bandaanzetten gericht en voorzien van een nieuw bandje.
Geen pareltje, maar hij loopt mooi ondanks de vochtschade in het uurwerk.
En mijn laatste aanwinst is een Tissot PR 516 GL.
Deze liep niet helemaal lekker en zo ben ik hier op het forum beland.
Ondertussen heeft @Serge2 dit horloge nagelopen, en de slippende minuutpijp gefixed.
Er is een nieuwe band onderweg zodat het geheel wat netter is straks.
Ik groei zo een beetje door in de horloges en leer steeds een beetje bij.