Even voorstellen - Letterlijk

Beste HF-ers, zit al een aantal jaar te struinen op dit forum, maar heb mij eigenlijk nooit voorgesteld. Waarschijnlijk voornamelijk om de reden dat ik liever lees dan post, enfin eens moet de eerste keer zijn, dus here we go: Ben Robert 35 jaar jong, vriendin, 2 kinderen en gelukkig geen hond. Groeiend liefhebber van horloges. Qua verleden ben ik redelijk saai; loop al 15 jaar met dezelfde Tissot rondom de pols. Wel houd ik hem netjes bij door af en toe de klok uit elkaar te halen en de polijst zā€™n werk te laten doen.

Laatst een mooie klok op HF voorbij zien komen, wilde reageren, maar schijnbaar werken ā€œjullieā€ met een betrouwbaarheidssysteem of hoe je het ook mag noemen, waardoor ik niet kon reageren en helaas de klok aan mā€™n neus voorbij heb moeten laten gaan. Dus een beetje onwennig allemaal.

Vooral het vakjargon wat continu de revue passeert is af en toe nog zoeken. Wellicht dat er ergens een glossary bestaat die ik nog niet heb gevonden wat mij meer wegwijs maakt, hopelijk kan iemand mij daarmee helpen. Vooral de afkortingen zijn redelijk abracadabra, zeker voor de leek as me.

Hieronder een foto van mijn ā€œdailyā€ jaja dit jargon uit het HF kon ik nog net wel definiĆ«ren.

Tot zover

23 likes

Welkom en veel plezier op HF :+1:t2::smiley:

Hier een topic over de afkortingen :+1:t2::grin:

Welkom hier, enjoy :ok_hand:t2:

Welkom op HF en veel plezier gewenst hier! Voor horlogeliefhebbers is een hond eigenlijk onontbeerlijk i.v.m. de horlogewandelfotoā€™s. Mijn horlogebuitenfotoā€™s heb ik grotendeels te danken aan JipješŸ˜€.
(Deze week lange antwoorden van mij, omdat ik voorjaarsvakantie en dus veel tijd heb).

4 likes

Welkom op HF :+1:

Fijne vakantie, zonde van het weer maar geniet ze vooral hier :+1:

1 like

Welkom hier :+1:t4: en als je iets of iemand nodig hebt roep je gewoon zijn naam. Let op : @pasd alles goed :slightly_smiling_face:?

1 like

Welkom

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

Dank je wel, was o.a. een paar dagen in MĆ¼nchen, daar was het 17 graden en zonnigšŸ˜€.

1 like

Beter dan hier. Alhoewel 10 graden prima te doen is in deze winterse maanden. Geniet nog van je vrije dagen :ok_hand:t2:

1 like

Daar heb ik ook last van. Sporten helpt niet, ophouden met snaaien wel.

Welkom hier, verder.

Wat heb je met prei gedaan? Of met as? Que?

Wat bedoel je met ā€˜letterlijkā€™ in je titel?

Welkom!

Ik moest ook even kijken, maar dat is zā€™n forumnaam. :sweat_smile:

Welkom! Een tijdje wat actiever rondstruinen hier brengt je zo op het gewenste ā€šlevelā€˜ om ook te kunnen kopen en evt verkopen.

Welkom Ja al die afkortingen snap het ook niet altijd. M.D.K.W.
(Maar Dat Komt Wel.)

welkom-home

1 like

Bij mij zou dat net andersom zijn.

Ik vertrouw mensen die een hekel aan honden hebben niet, ik vertrouw de honden die een hekel aan mensen hebben wel. Desalniettemin welkom!

6 likes

Maar wel gelukkig hoop ik? :wink: