Even voorstellen - liefhebber vintage Omega - Aangenaam

Waarde Horloge Liefhebbers,

Zou mij graag even netjes willen voorstellen:

Ik ben Gian en heb een voorliefde voor (vintage) Omega Horloges.

Waarom Omega:
Op zoek naar mijn eerste ‘echte’ horloge, heb ik mijzelf de vraag gesteld waar een horloge aan zou moeten voldoen.

De criteria zijn veel en de filosofie erachter oneindig, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien in deze voorstel-topic.

Overtuigd van ‘Best value for money’ en ‘Uitsluiting van de (grootschalige) kans op replica`s of namaak’ heb ik in 2018 mijn eerste vintage Omega Constellation - 18k full gold bar (Cal. 1111) aangeschaft…Feest!!

Daarna zijn aan de collectie toegevoegd een

• 14k gouden rechthoekige De Ville (Cal 1365)
  • een 10k goud/stalen Constellation Chronometer Quartz (Cal 1346)

Van deze laatste ben ik er zeer weinig tegengekomen en ben daar ook erg blij mee…het lijkt een soort halfautomaat, met een vliegwiel aangedreven door een batterij.

Hieronder foto`s van mijn collectie:

Ik lees nu al even mee met enkele topics en hoop nog meer/verder wegwijs te worden met het forum (ben niet heel thuis in fora en opzet ervan) en ook bekend te raken met jullie als Horloge-vrienden!

Gegroet,
Gian

49 likes

Welkom Gian. Veel plezier op ons horloge forum.

Welkom!

Welkom op HF Gian en veel plezier hier gewenst. Goede keuze “Omega”, ik heb er ook enkele, van 1943 tot 2018.

1 like

Welkom…:+1:

Hey Gian! Welkom op HF! En da’s een mooie set horloges!

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Gian, welkom op HF!

Welkom! Die zwarte wijzerplaat is erg mooi, heb je daar meer foto’s van?

Welkom Gian! Je hebt een mooie collectie. Dat is ook wel mijn smaak. Toevallig deze week een vintage Omega Seamaster Calypso uit 1981 gekocht:

7 likes

Waarde Batossai,

Erg mooie Calypso!!!
Daar heb ik ook naar gekeken en zou die nog graag willen toevoegen aan de collectie… Vooral die band is ook erg mooi… Gelaagd… Heel fraai…

Wel een vraag uit interesse: horen die wijzers tweekleurig??

Leuk om in jullie midden te zijn Waarde Vrienden!!

1 like

Dank KaiserRuby,

Die is wel uitgegroeid tot mijn favoriet en dagelijkse compaan :wink:

Bijgaand om gezamenlijk van te genieten :wink:

2 likes

Welkom!

Jazeker dat hebben veel vintage modellen waaronder de machtige Omega Ploprof. Reden daarachter is de afleesbaarheid onder water om onderscheid te maken tussen de uren- en minutenwijzer. Minutenwijzer is onder water belangrijk geweest om zo af te lezen hoelang je als duiker nog onder water kon blijven. Om praktische redenen dus.

Geweldig!!

Geeft inderdaad nog een extra dimensie aan het horloge…

Staat op de verlanglijst :wink:

1 like

Altijd leuk om iets te hebben om naar uit te kijken. Bij mij staat een Omega Speedmaster professional uit mijn geboortejaar (1989) bovenaan m’n lijstje. :grin:

3 likes

Welkom!

Altijd leuk om de verzameling van een vintage Omega te zien, je hebt een mooi trio zo!
Zelf ben ik aan het afbouwen maar heb er ook nog een stuk of wat waarvan de oudste uit 1937 en de jongste uit 1965… :wink:

Welkom op het horlogeforum, er zijn veel omega liefhebbers hier.
Je hebt een mooie conny, doet me een beetje denken aan een oysterquartz. Heel mooi!:watch:

Welkom, Gian en nog veel plezier op ons mooie forum.