Even voorstellen maar

Kleine intro van deze nieuweling die sindskort erkent dat hij al jaren besmet is met het horlogevirus.
Naam Faiz, zoals hierboven, woonachtig in het midden van het land.
Collectie bestaat nu nog uit:

  • Baume et Mercier Capeland Chrono Automatic, witte wijzerplaat en blauwe krokoband (nieuw gekocht in 1999)
  • Swatch Irony Windfall (YCS410GX)
  • Citizen Automatic (gekregen in 1987 uit de V.A.R.)

zoals je ziet, ziet het er behoorlijk verward uit ::o

Hoop deze rits nog verder uit te breiden met een aantal mooie klokjes.
Doelstelling is dat ze niet boven de 450 eur mogen kosten. Want het moet wel een beetje leuk blijven voor deze hobbyist :slight_smile:
Op de lijst staat o.a. een Seiko Kinetic Perpetual Calender (SNP005P1 geloof ik) en wellicht nog een Sturmanskie (is dat geen gerecycelde Lada???)

Andere hobbys en slechte eigenschappen:
Motorrijden (Honda CBR600F)
Koken
Barcelona

Welkom op horlogeforum.nl Faiz. Je collectie kent inderdaad hoogte- en dieptepunten maar dat hebben veel mensen hier, of ze nu 1 of 100 horloges hebben :wink:
Ik hoop dat je veel aan het forum zult hebben, vergeet niet de zoekfunctie te gebruiken en dan komt alles goed.

Welkom,

Voor wat betreft de (Poljot) Stuhrmanski vergelijk met een Lada gaat echt niet op, weet dat iemand dat recent gedaan heeft, slaat echt nergens op. Is eerder veel horloge voor weinig geld, ik heb inmiddels een aardige collectie waaronder wat oldies van 30 40 jaar die nog perfect lopen, zegt denk ik genoeg.

Arjay

Welkom. Leuk om te zien dat steeds meer mensen het forum ontdekken.

Welkom Faiz.

Welkom Faiz.

Van Harte Welkom,

Enne je collectie: je moet toch ergens mee beginnen.

Groet Peter

welkom,

mvrgr joost

Welkom Faiz :)-D

Ruud

Welkom en nog heel veel plezier en kennis toegewenst. :smiley:

Arjay Schreef:

Welkom,

Voor wat betreft de (Poljot) Stuhrmanski vergelijk
met een Lada gaat echt niet op, weet dat iemand
dat recent gedaan heeft, slaat echt nergens op. Is
eerder veel horloge voor weinig geld, ik heb
inmiddels een aardige collectie waaronder wat
oldies van 30 40 jaar die nog perfect lopen, zegt
denk ik genoeg.

Arjay

Dank.
Voor wat betreft de Poljot Sturmanskie, moet je daar nog letten op een specief uurwerktype (3133/31681 etc)?

Een 31681, of 31682 is in principe een gemodificeerde 3133 dwz de 31681 is een 3133 met opgebouwd module voor 24 uurs weergave, bij de 31682 gaat het dan om een 31681 met dag en nachtschijf. de P3133 is in feite een gemodificeerde Valjoux 7734. Poljot heeft destijds de productiemiddelen voor dit caliber opgekocht en het caliber ook gemoderniceerd.

Arjay

welkom en veel leesplezier.

Welkom Faiz. Ik ben bang dat jouw horlogecollectie snel uitgebreid gaat worden want dit forum werkt verslavend… ps waarom is Barcelona een slechte eigenschap :wink: ?

welkom!

Hoe goed ken je Barcelona??

Barcelona ken ik volgens mij wel redelijk goed. De buitenwijken daar gelaten. Maandje geleden weer eens een weekje daar rondgelopen. Blijft steeds nieuwe dingen ontdekken. Ook plannen voor Barca?

Barca, slechte eigenschap :slight_smile: Ach ja, het eten en drinken en voor de dames het shoppen… Ben me nu mentaal aan het voorbereiden op mijn komende creditcard afschrift ::o