Hallo iedereen,
Na al even mee te lezen op dit forum toch besloten om ook een account aan te maken.
Ben 24 jaar, woonachtig in België en sinds 2 jaar werkzaam binnen de big four. Mochten hier nog mensen actief zijn binnen de big four laat zeker iets weten!
Met horloges ben ik pas echt in contact gekomen via YouTube en kanaal van Jasper @AmsterdamVintageWatches. Ondertussen volg ik ook nog wel enkele andere kanalen.
Ondanks dat ik dus het kanaal van Jasper volg ben ik voor mijn eigen horloges meer aan het kijken naar nieuwe exemplaren.
Na voornamelijk designer merken gedragen te hebben en nog steeds te dragen besloten om mijn eerste “echte” horloge te kopen. Na lang lezen en twijfelen staan er nu 2 horloges op de lijst :
- Rolex Date-Just 126234 met zilveren plaats - jubilee en fluted bezel ;
- Maurice Lacroix Aikon in 39 of 42 mm.
De stap van een designer horloge van ongeveer 200 euro naar een nieuwe Rolex Date-Just van 36mm is toch wel heel groot. Bovendien woon ik momenteel nog thuis en was het bedrag moeilijk te verantwoorden op dit moment.
Mogelijke opties om bijvoorbeeld voor een vintage model te gaan of uit te kijken naar een alternatief heb ik eigenlijk niet overwogen omdat dit voor mij altijd als een compromis zou aanvoelen. Juist daarom is de keuze voor het tweede horloge op mijn lijst eerder bijzonder.
De Maurice Lacroix Aikon is een zeer mooi horloge maar je ziet natuurlijk wel van waar de inspiratie komt. Toch voelt dit horloge voor mij niet als een compromis omdat het verschil in prijs met een Royal Aok zo groot is. Bovendien zou ik op dit moment nooit effectief overwegen om dit horloge aan te schaffen, iets wat bij de Rolex Date-Just wel het geval is.
Uiteindelijk gekozen voor onderstaande topper
Het NA topic volgt!
Mochten er opmerkingen zijn over taal - regels binnen het forum - foto’s mag je dit altijd laten weten.
Groetjes
Maarten