Hallo HF,
Na ruim een jaar anoniem meelezen heb ik enkele maanden geleden een account aangemaakt. Heb inmiddels via HF een paar mooie aankopen gedaan en er zullen er ongetwijfeld nog meer volgen.
Ik ben Manfred, achterin de dertig, getrouwd, paar kids, woonachtig in regio Leiden. Als historicus/romanticus bleek ik plots toch erg vatbaar voor horlogevirus. Vooral nostalgische vintage horloges, merken met een mooie/lange/bijzondere historie en gekke Soviet klokjes kunnen op mijn waardering rekenen. Vooralsnog “beperk” ik me tot het betaalbare segment, zo kan ik me nog eens een krasje (kids…) permitteren en kan ik veel rouleren zonder een vermogen kwijt te zijn.
Momenteel bestaat mijn bescheiden verzameling uit de volgende horloges (zie ook foto):
Seiko 5 JDM : m’n eerste automatische horloge. De donkerblauwe sunburst dial, opgelegde gouden indices/details en het fijne formaat, maken dit nog steeds tot een heerlijke daily beater.
Orient Sun and Moon automatic: gekocht vanwege de enorme diepte in de dial, champagne-kleurige dial, geblauwde wijzers en leuke subdials/complicaties. Wordt sinds de aanschaf van de Surveyor nauwelijks meer gedragen dus gaat spoedig richting de horlogemarkt.
Bulova AccutronII Surveyor: gespot op HF en op slag verliefd. Het licht gebolde glas, de zwevende blauwe secondewijzer en de mooie techniek/historie van het merk maken dit voor mij een absolute favoriet. Echt beeldschoon.
Bulova Lunar Pilot (zwart): ook via HF aangeschaft. Prominente zwarte chrono met leuke historische verwijzingen. Ook hier de UHF quartz technologie. Ik draag 'm opvallend vaak. Zowel op zwarte band als op cognac kleurige lederen band stunning!
Soviet afdeling: momenteel bestaande uit een vergulde Raketa Model 2000 perpetual calendar (80’s, dial vol nutteloze info in het cyrillisch, draag m elke week dus een blijvertje), een Mockba militair horloge met zwarte dial, rode “sputnik” secondewijzer en bol acryl glas en een eenvoudig Pobeda handwindertje die ik graag op bonte nato’s zet.
Wat ontbreekt er nog? Een betaalbare, zomerse panda chronograaf staat hoog op het verlanglijstje (EMG DL63 of Oriënt Neo70s (wv0041tx)) en een minimalistische (vintage?) gouden dresser. Een vintage Bulova Accutron (spaceview), Raketa Copernicus of Sturmanskie zal ik ook niet kunnen weerstaan als ik de juiste versie tegenkom, vrees ik. Kortom nog genoeg horloge-wensen.
Genoeg over mij, terug naar scrollen door het forum!
Prettig weekend allemaal, vriendelijke groet, Manfred
En mocht iemand nog tips (of aanbiedingen) hebben voor een (minimalistische) panda chronograaf van rond de 400 euro: graag!