Even voorstellen: maniac2003

Hallo allemaal,

Al een tijdje volg ik het forum aandachtig en wat hebben sommigen van jullie een geld teveel :stuck_out_tongue: Wat een mooie klokjes komen er hier voorbij.
Mijn grote trots is een Seiko Arctura Kinetic (SKA203P1) en verder een Ascot Record Chronograph. Niet duur, dus beschadigingen zijn minder erg.

Ik ben 23 jaar, geboren en getogen in Apeldoorn en zit in het laatste jaar van mijn ICT opleiding. Hobby’s is dus o.a. knutselen met pc’s en horloges blijven ook altijd boeien.

Groeten,

Richard

Welkom en met Seiko kun je nooit mis gaan.
Ascot word hier wel meer gedragen.
Aldi horloges worden vaak aangekondigd als ze weer in de winkel komen :slight_smile:

Welkom!

Aangezien mijn robuuste Casio het na een flink aantal dienstjaren laat afweten, moest er een vervanger komen. Zag deze toevallig in het rek staan en vond hem mooi en apart tegelijk. Dus meegenomen.

Niks mis mee toch…

Welkom op een forum met net zoveel verschillende mensen als horloges.

Radjoe

Welkom en veel horloge plezier!

Welkom! Ik hoopte al dat 2003 niet je geboortejaar zou zijn! :smiley:

Eddy C. Schreef:

Welkom! Ik hoopte al dat 2003 niet je geboortejaar
zou zijn! :smiley:

daar dacht ik ook al aan :wink:

welkom op het forum (tu)

Nee gelukkig niet :smiley:
2003 refereert aan het aanmaken van de (vaste) nickname.

Welkom Richard, op dit mooie/diverse/interessante/bijzondere forum (tu)

Groeten,

Martin

Ook namens mij van harte welkom. Ik vind niet dure horloges ook interesssant. En Seiko vind ik hele leuke klokjes maken!

Helemaal mee eens :smiley:

Hoi,

Een “duur” horloge zegt me over het algemeen bar weinig. Onderscheidend moet ze zijn, en een perfecte prijs/kwaliteitsverhouding bieden.

Die Seiko uit je topic vind ik één van de mooiste Seiko’s. Wederom een superstrak design, fraaie en mooi afgewerkte band met onderscheidende details. Helemaal geweldig deze Seiko, en dat voor een schappelijk prijsje. Goeie keus. De Arcturaserie is één van mijn favoriete series van Seiko. Gewoon alles eraan is mooi, een bijzonder geslaagd geheel.

Dus een Seiko uit die serie zal er ongetwijfeld nog een keer komen. Vraagje, hoe zit het met de schakels van de band. Is ze los, of mooi strak geschakeld zonder veel zijwaartse speling?

Ik moet namelijk geen ouwe fietsketting zwabberband om mijn pols.

:wink:

Nico.

De Seiko zag ik liggen bij de juwelier maar vond hem eigenlijk te duur voor een horloge, de Seiko doet immers hetzelfde als iets van 10 euro.
Toch naar binnen met mijn ma en daar wat onderhandeld over de prijs, zowel met de juwelier als met mijn ma :stuck_out_tongue: , en toen ging ik de winkel uit met de Seiko.
Sindsdien ben ik ook meer geïnteresseerd geraakt in verschillende horloge’s. Maar tot nu toe vind ik deze Seiko Arctura toch echt de mooiste.

Wat het bandje betreft, deze is naar mijn idee strakgeschakeld. Zijwaartse speling schat ik op een millimeter. Wat dat betreft ideaal, gaan er ook geen haartjes tussen zitten :slight_smile:

Ik heb het er wel eens eerder over gehad en vaker gevraagd, maar naar welke horloges kijk je uit? Vind je mooi? Of zou je voor willen sparen?

Het lijstje:

• Citizen Eco-drive thermo BQ1000-69E (technisch vind ik dit erg mooi)
  • Citizen Eco-Drive horloge BM0530-58A (maar vind deze eigenlijk teveel op de Seiko lijken)
  • Seiko 5 Automaat SNK619K (nadeel vind ik de diameter van 37mm, persoonlijk vind ik tussen de 40 en 43mm mooier)
  • Omega De Ville Co-Axial GMT
  • Omega Speedmaster Legend (Michael Schumacher fan :slight_smile: )
  • Casio WVA-430TDE-1A2VER (RF gestuurd altijd makkelijk, en die zonnecellen zijn ook wel grappig)

Aardig lijstje al zeg ik het zelf. Als ik verder ga zoeken kom ik vast en zeker meer tegen. De Sping-drive techniek van Seiko vind ik ook erg mooi, nu alleen nog een buitenkantje wat ik mooi vind.

Zo en om het een beetje completer te maken wat foto’s:

http://s49.photobucket.com/albums/f296/maniac2003/Horloges/

Welkom Maniac2003 :)-D

En om te bewijzen dat ook goedkope klokkies best wel gewaardeerd worden:
aanschaf van maandag jl.

Al eens eerder gekocht:

Horloges worden niet per definitie mooier met het stijgen van de prijs;)

Groet

Orisfan

Leuke collectie.

@anon33714818EV, is dat niet die abc van de aldi? lekker om mee op uit te trekken.