Hey Allen,
Ik lees al een tijdje mee. Graag deel ik met jullie mijn verhaal over de aanschaf van mijn droomhorloge. Ik krijg vaak de opmerking hoe ik dit horloge kan betalen, maar waar een wil is, is een weg. Daarnaast komt op het forum vaak ter sprake over het investeren in horloges. Als ik niet de bewuste keuze had gemaakt om voor waardevermeerdering te kiezen (Rolex), had ik wellicht nog lang niet mijn droom horloge gehad. Ik koop met een passie, maar ik koop ook slim en daar is in mijn optiek niks mis mee. Marcin is niet mijn echte naam overigens.
De weg naar mijn droom horloge.
In 2012 (toen ik 22 was) begon mijn obsessie voor horloges en op dat moment met name Rolex. Een jaar later kocht ik van mijn spaargeld een GMT-Master LN, maar omdat het veel van mijn spaargeld kostte had ik er meteen spijt van. Ik was niet gewend om zoveel geld uit te geven aan een horloge, dus ik verkocht het binnen een maand met een beetje verlies.
Na de verkoop had ik binnen een paar maanden spijt. Waarop ik besloot te sparen voor een goedkoper model welke beter binnen mijn budget paste. Een paar maanden laten hakte ik de knoop door en had ik mijn eerste Rolex (die ik niet verkocht); een DateJust 116300 met zilveren wijzerplaat.
En zo begon de verslaving…
Zoals ik al meerdere malen op dit forum heb gelezen, lijkt het erop dat de ‘dorst niet kan worden vervuld’ en de jacht de helft van de pret is.
Ik heb altijd al een Day-Date gewild, maar nooit gedacht dat ik er een zou bezitten. Dus in de jaren na mijn eerste Rolex heb ik gekeken naar vintage modellen en gedroomd over een Day-Date 40.
In 2016 voelde ik me meer op mijn gemak met het uitgeven van veel geld aan een horloge en dus kocht ik het horloge dat ik in het begin wilde hebben; een Rolex GMT-Master 2. Hierna stopte ik al snel met het dragen van mijn DJ en binnen een paar maanden verkocht ik mijn DJ voor een Polar Explorer 2 (met de oranje hand).
De reden dat ik een Polar kocht was omdat ik het iets aparts vond hebben, een beetje de underdog van de Rolex. Maar toch begon ik een dress watch te missen, dus een half jaar later verruilde ik mijn Polar voor een 126333 met Slate Dial. Het was mijn eerste horloge met een beetje goud erin en ik vond het geweldig!!
Ik denk dat begin 2018 de hype begon rond de stalen sportmodellen. Ik zette mijn naam op de lijst voor een Pepsi, maar kreeg te horen dat het waarschijnlijk 2-3 jaar zou duren (tot op heden helaas niets….) Waarna ik erg uitgekeken raakte op Rolex. Dus keek ik naar mooie alternatieve merken zoals Omega.
Toen de kriebels voor een nieuw horloge een hoogtepunt bereikte besloot ik te gaan voor een Omega. Ik heb een Omega Seamaster Planet Ocean Limited Edition Peoyonchang Edition in handen gekregen met een geweldige blauwe wijzerplaat! Ik droeg het horloge bijna dagelijks, hoewel sportief was het minder flitsend dan een Rolex. Het perfecte horloge voor tijdens werkdagen.
Dus in de tussentijd bestond mijn collectie uit een Datejust 41 met Slate Dial S/G, A GMT-Master LN en een Omega Seamaster PO.
Ik wist dat de waarde van de GMT omhoog ging en zelfs de DJ41 steeg. Ik kocht de Omega voor een hele goede prijs. Omdat ik de Omega veel droeg, dacht ik dat ik de GMT en de DJ kon verkopen voor een geweldige Day-Date 36.
Dus de jacht begon… Ik keek op Chrono 24 voor een goede deal, vond er verschillende maar er leek altijd een addertje onder het gras te zitten. Diep in mijn hart verlangde ik naar een Day-Date 40 in Everose, maar het prijsverschil was te groot.
Na enkele weken vond ik een Day-Date 40 in geelgoud (niet op Chrono 24) voor een hele goede prijs. Maar dit betekende dat ik al mijn horloges voor één moest verkopen. Maar ik dacht; ik wilde altijd al een DD40, dus waarom niet? In de toekomst zou ik kunnen sparen voor een nieuwe daily beater. En mijn partner heeft ook twee Rolexen, dus ik kon zelfs één van hem dragen.
Ik dacht dat ik klaar was om de trekker over te halen, dus ik verkocht mijn horloges en maakte een afspraak om de YG DD40 te bekijken. Maar na de afspraak kwam ik mijn ware droomhorloge tegen; de Everose Day-Date 40 met exact dezelfde wijzerplaat als de YG. Het prijsverschil was slechts 1k en de Everose was nieuwer. Ik annuleerde de kijkafspraak op de YG DD40 en kocht de Everose via Chrono TC. Alles ging perfect, kreeg de Everose en was op slag verliefd. Ik heb hem op laat maken bij mijn lokale dealer/vriend en nu kan ik volop genieten van mijn droomstuk (inmiddels al een jaar).