Even voorstellen - Mark

Hoi allemaal!

De laatste twee jaar is mijn interesse in horloges stevig toegenomen, sinds enige tijd ben ik ook schaduwlezer op HF.
Vandaag toch maar besloten om een account aan te maken en mezelf voor te stellen, dus bij deze.

Mijn naam is Mark, 24 jaar, inmiddels alweer bijna een jaar werkzaam als sales engineer in de machinebouw.
Ik ben geinteresseerd in zowel moderne als vintage horloges.
Ik hoop hier veel te kunnen leren, graag zou ik op termijn zelf een horloge uit elkaar halen en vervolgens weer in elkaar zetten.
Van wat ik tot nu toe heb gezien gok ik dat ik hier voldoende informatie zou moeten vinden :slight_smile:
Tevens heb ik geen vrienden die het interesse in horloges delen, maar ik gok dat ik hier genoeg ga kunnen babbelen :slight_smile:

Voor de geïnteresseerden, hieronder een stukje hoe mijn collectie tot nu toe tot stand gekomen is. (incl persoonlijke touch)

Het begon voor mij bij een erfstuk van mijn vader: een oude Seiko.
Voorheen droeg ik eigenlijk nooit een horloge, na dit erfstuk enkele keren gedragen te hebben zat deze toch al snel elke dag om mijn pols.

Aangezien dit een erfstuk betrof vond ik het zonde dat deze (zeker gezien de staat) verder aan het verslijten was.
Toen maar besloten om een nieuw horloge aan te schaffen om dagelijks te dragen, het erfstuk enkel met speciale familie gelegenheden.
Het werd een Seiko kinetic met lekker shiny blauwe plaat, dit is ook het moment dat ik hooked raakte aan horloges.
Enige tijd later kwam er al snel een (voor mijn pols veelste grote) Seiko Chronograph bij.

Toch bleef de drang naar meer, elke keer als ik langs het raam van de juwelier liep trokken de TAGHeuer Aquaracers mijn aandacht.
Enkele maanden later was het dan zo ver, mijn eigen aquaracer, tot op heden mijn beater :).

Vervolgens kwam ik in een vervelende periode terecht, nadat ik deze had afgesloten wou ik een horloge dat stond voor: mijn eigen keuzes maken.
Dit kwam in combinatie met een grote zwak voor de goud-stalen jubilee band.
Na lang rondkijken had ik de keuze gemaakt, de Rolex datejust 16233 met zwarte wijzerplaat moest het gaan worden.
De zoektocht begon, goede conditie, doos + papieren waren voor mij een must.

Na drie maanden zoeken naar de juiste liep ik per toeval tegen een 16233 met zwarte plaat en diamond markers aan.
Eigenlijk was dit niet mijn plan, ik associeer dit persoonlijk al snel als “patserig”, toch maar besloten om even te gaan kijken en hem te passen.
Binnen 3 seconden na het aandoen was ik verkocht…



Voor mijn volgende aankoop ben ik op zoek naar een Omega constellation - pie pan dial, voornamelijk om zakelijk te dragen.
Ik ga het forum mooi in de gaten houden mocht deze onder de juiste omstandigheden voorbij komen.

Ik hoop nog veel mooie horloges te mogen bewonderen op het forum en mooie gesprekken te kunnen bijwonen!

37 likes

Hi Mark,

Welkom en dat is in ieder geval een fraaie collectie om hier mee binnen te komen!

1 like

Welkom Mark,

Leuke collectie :+1:

1 like

Welkom👍

1 like

Welkom Mark! Collectie ziet er goed uit hoor😎

1 like

Beste Mark,
welkom op HF!

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom hier. Mooie collectie hoor, vooral die aquaracer, erg nice :ok_hand:

1 like

Welkom Mark!:+1:

1 like

Mooie collectie !

1 like

Welkom🙋‍♂️
Hele mooie collectie :ok_hand:

1 like

Welkom Mark en veel plezier op ons mooie Forum.

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:t2:

1 like

Welkom!

Je hebt al een coole collectie :sunglasses:

1 like

Welkom en veel plezier gewenst!

1 like

Welkom Mark👍

1 like

Mark, welkom op het forum!

1 like

image

1 like

Welkom

1 like