Goedemorgen mede horlogeliefhebbers!
Mijn naam is Mark, ambitieuze twintiger met een passie voor ‘mooie spulletjes’. Geboren met het autovirus en sinds een jaar of acht ook aangestoken met de passie voor mooie ‘klokjes’.
Ooit begonnen met wat Quartz horloges van mijn loon als vakkenvuller ben ik op een gegeven moment uitgekomen bij de wondere wereld van de automatische ‘echte’ uurwerken. Mijn eerste was een Invicta Sub hommage met volgens mij een NH35A Seiko uurwerk, het heeft me nooit meer losgelaten.
Een aantal auto’s en Japanse klokjes verder kocht ik mijn eerste ‘Swiss Made’, wederom een Sub Hommage (de droom) van Steinhart. Jullie zien natuurlijk al welke kant dit op gaat, want die hommages zijn het toch nooit ‘echt’ in mijn beleving. Je blijft hunkeren naar datgeen waar je hart altijd al naar is uitgegaan. Tijdens de vele nachten werken bij de appie als teamleider en de eerste jaren fulltime werken kon er flink gespaard worden en in 2019 is de droom werkelijkheid geworden. De 116610LN aangekocht! Jammer, die ‘rijke-lui’s zoon’ allure die als lijm aan die klok (en het merk) zit geplakt, helemaal als je in de twintig bent, maar ach ik weet dat ik er hard voor heb gewerkt. Het is en blijft in mijn optiek de mooiste! Alles is perfect in balans, wijzerplaat niet te druk, de band die perfect aansluit op de case, de platinum vulling van de numerals in de bezel, etc. etc. Ondertussen moet ik vaak lachen om de afgunstige blikken en de mensen die je voor gek verklaren, it only fuels the fire!
Met de prijzen van de ceramic Daytona’s mijlenver boven budget (die andere passie moet ook nog betaald worden…) heb ik afgelopen jaar de collectie aan kunnen vullen met een ander juweeltje, de IWC Pilot Chrono en dan dat prachtige blauw, de Le Petit Prince Edition (nog steeds mooi hoe de man van Schaap Citroen dat uitsprak alsof hij de franse taal zelf heeft uitgevonden). De zwarte band van de Top Gun erop in combinatie met de IWC vouwsluiting maakt hem echt af!
Voor de mede autoliefhebbers: Op dit moment een CLA200 AMG (2020) all-black van de baas en het plan voor nu is samen met m’n pa onze andere droom werkelijkheid te laten worden, een Porsche 981 Boxster S mét sportuitlaat (ja ja geen 911, maar middenmotor, bekend verhaal). Wellicht dat morgen de release van de nieuwe ceramic El Primero roet in het eten gaat gooien. We shall see!
Groetjes Mark