Even voorstellen - Mark

Na hier eventjes rondgekeken te hebben in het blauw en wat specifieke topics is het tijd me netjes voor te stellen. Erg leuk wat er allemaal op het forum te vinden is en besproken wordt. Ook veel leerzame dingen voor een groentje in de horloge wereld.

De laatste jaren ben ik steeds meer besmet geraakt met het horlogevirus en betrap ik mezelf erop bij elke juwelier en/of brocante even te koekeloeren. Vrouw en dochter lopen dan meestal al een straatje verder als ik uitgekeken ben :wink:

Qua “collectie” is het nog niet veel qua aantallen, maar het zijn wel all 4 horloges waar ik een klik mee hebt. Dat is denk ik belangrijk dan de grootte van de collectie.

Eerste van de 4 aankopen is de Longines Conquest chrono, gekocht tijdens een reis in Japan. Was eigenlijk aan het zoeken naar een mooie (Grand) Seiko, maar de Longines was liefde op het eerste gezicht én een superscherpe deal.

Tweede aankoop was een Citizen promaster diver tijdens vakantie in Engeland. Erg fijn horloge voor dagelijks en niet bang om deze wat te misbruiken. Erg fijne band ook om te dragen.

Derde horloge was recent de Seiko Skx007J op staal en met originele rubber strap erbij. Had ik destijds in Japan al op het oog, maar de Longines is het toen geworden. De Seiko gekocht via Chrono24. Opzich prima deal, maar heeft wel een beurtje nodig, want houdt de tijd niet goed bij.

Laatste horloge is de Seiko Solar SNE361P1 op stalen band. Niet een horloge dat ik zelf zou kopen, maar emotionele waarde is hier de reden. Is van mijn vader geweest en daarom een mooi aandenken. Kan wel een nieuw glaasje gebruiken en zit eraan te denken om hem op een bruine of navy band te proberen.
Als iemand tips heeft voor een mooie band hierbij, dan hoor ik het graag :slight_smile:

Lang verhaal kort; leuk forum, ik lees lekker mee en zal af en toe was reageren en delen. Zie foto’s van mijn huidige horloges.

74 likes

Welkom Mark. Je hebt al een mooie set met deze 4 :ok_hand:

1 like

Welkom. Veel plezier op het forum. Mooie horloges!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom Mark!

Je hebt inderdaad al een mooi kwartetje!

Veel plezier op dit gezellige forum en een leuke voortzetting van jouw horlogereis!

1 like

Welkom :+1:

1 like

Hoi Mark, welkom!

Het gaat niet om het aantal horloges dat je bezit maar om het aantal waar je blij van wordt. Als dat er tenminste één is, dat is dat al fijn. In ieder geval heb je al een mooie set van 4. Emotionele waarde is de belangrijkste waarde.

4 likes

welkom hier op HF
toch reeds een mooi setje :ok_hand:

1 like

Welkom :grin:

1 like

Welkom Mark! Veel plezier op Horlogeforum!

1 like

Welkom mark. Mooie collectie. Veel plezier hier.

1 like

Welkom op het forum en vooral veel plezier! :smile:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom Mark! mooie collectie!

De Seiko zou je zelf misschien niet kopen maar ik vind hem erg mooi! het glaasje ziet er op de foto nog goed uit hoor. Ik denk dat een zwarte leren band hem goed zou doen. Met name omdat dat hem ook wat meer ‘dressy’ zou maken en dat mis je nog in de collectie!

1 like

Welkom op het forum Mark! :hugs::pray:

1 like

1 like

Welkom.

1 like

Dank @Matt1996

Een zwarte band had ik hierbij nog niet aan gedacht i.v.m. de donkerblauwe wijzerplaat. De combi bruin/blauw of blauw/blauw lijkt me mooier. Maar ik ga eens kijken met een zwarte leren band wat ik er van vindt :slight_smile:

Ah, dan vertekent mijn scherm een beetje, de wijzerplaat leek zwart. Donkerblauw of donkerbruin is dan zeker mooi!

1 like

welkom-home

1 like