Even voorstellen: Mat

Dag iedereen

Ik ben Mat, 30 jaar.

Anderhalf jaar geleden werd ik gevat door het horlogevirus. Hieronder mijn relaas.

Mijn eerste horloge moet eind de jaren '90 geweest zijn, een Lego horloge.

Dan, met een veraardag (ik denk 2002) een CASIO illuminator. Die heb ik ontzettend lang gedragen, digitaal de klok mee leren lezen. Ik herinner me nog dat ik het hele menutje via de “mode” knop op een ritmische manier afratelde en er dan liedjes op zong. Ik kan eigenlijk niets terugvinden op internet dat genoeg lijkt op het beeld dat ik inojn hoofd heb. Een eenvoudige square met een grote Illuminator knop onder het scherm, op een blauwe velcro.
Ik denk dat mijn sympathie voor kwalitatieve, rechthoekige CASIO’s hier ontstaan is.
Enkele jaren later nam ik bij het spelen een bal van onder een auto. Een grote kras op het scherm tot gevolg. Kort daarna was de batterij op en is het horloge wat uit gebruik geraakt.

Daarop volgt een lange periode zonder horloge.

Een jaar een oude CASIO van mijn vader gedragen omdat ik tijdens het geven van zwemlessen iets nodig had om de tijd te meten.

Hier maakte ik gisteren nog een topic over, heeft 10 jaar in een doos op zolder gelegen en loopt nog steeds.

Halverwege mijn twintiger jaren een horloge gekregen met kerstmis. Een sportief model van Festina. Als ik het nu bekijk zou het misschien wel leuk staan op een zwarte, siliconen band. Tijd om de batterij eens te vervangen, want die is plat.

48 likes

Welkom!!!

1 like

Welkom op HF Mat. Geniet van je persoonlijke horloge reis

1 like

welkom

1 like

Welkom.

1 like

Van harte welkom!

1 like

Per ongeluk op antwoorden gedrukt :expressionless:
Ik ben dan voor het hardlopen een gps horloge van Garmin beginnen gebruiken in 2019.

Gemerkt hoe fijn het was een horloge te dragen, maar toch op zoek gegaan naar iets minder hoogtechnologisch.

Hier is de nieuwsgierigheid echt begonnen. Na wat zoeken en lezen (een maand of 2) een nieuwe Seiko 5 diver aangekocht.

Helemaal weg van, draag hem nog vaak.

Ik merkte dat ik integrated bracelet heel cool vond, dus na wat zoeken deze CASIO tegengekomen.

In februari van dit jaar een val gedaan met de fiets. Onverwoestbaar horloge, op het glas geen kras. Mijn ribben kunnen jammer genoeg niet hetzelfde zeggen.

Mijn hiervoor vermelde sympathie voor rechthoekige CASIO’s leidde natuurlijk al heel snel tot de aankoop van een f-91W.

Deze draag ik zo graag. Een van de beste dingen ooit gemaakt als je het mij vraagt.

Ondertussen 2 prachtige kinderen mogen verwelkomen in ons gezin, dus de eerste 10 jaar zal er zeker geen grote aankoop volgen :grin:
Als ik morgen een kist goud in mijn tuin zou terugvinden zou ik een Tudor Royale daydate in olijfgroen kopen denk ik. En ach, een blackbay 54 of 58, want geld is geen probleem dan zeker…

Groetjes

4 likes

Welkom hier bij HF !

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Van harte welkom Mat :+1:

IMG_1947

1 like

Welkom. Veel leesplezier.

1 like

Welkom ! :champagne:

1 like

Welkom Mat emot-tiphat

1 like

Welkom Casio fan! Is en blijft een tof merk. Ik heb er ook 3 in de collectie. Veel waar voor je geld en leuke modellen.

1 like

Zeker en vast!
Moeilijk om ze niet allemaal te kopen.

Welkom op dit leuke liefhebbers-forum Mat!

1 like

Welkom Mat op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

1 like

Welkom Mat!:+1:

1 like

Welkom :partying_face:

1 like

Welkom op HF, Mat! En Casio en Seiko zit je sowieso goed!

1 like