Na lang meekijken op dit forum zonder account, toch maar een account aangemaakt. Laat ik dan ook gelijk een stukje schrijven.
Al langer ben ik aan het wikken en wegen over een eerste aankoop van een wat mooier horloge. Na veel online kijken ook eens bij een AD langsgegaan. Super interessante ervaring, wel tussen de regels gelijk door dat je echt niet de enige bent. Tenzij je 50k wilt neerleggen voor gouden versies. Dit valt verder te verklaren aangezien mijn shortlist op dit moment neerkomt op een Rolex Submariner of een datejust. En ja, dan natturlijk de blauwe met witgouden rand.
Ik kijk ook steeds meer op chrono24 en voel wat teruggoudendheid t.a.v. hoe veilig is het, zegt zo een certificaat echt iets of kunnen ze er ook gewoon naast zitten. Daarnaast dit forum, er komt veel voorbij, maar ben geen expert.
Wellicht is mijn hulpvraag dan ook aan jullie. Wat is jullie ervaring t.a.v. veiligheid/echtheid/staat/prijs tussen dit forum en chrono24.
Tips en meedenken, meer dan welkom om eventuele valkuilen te voorkomen.
Bij de aanschaf van een horloge in het hogere segment zou ik er voor kiezen om het horloge zelf op te halen, ook al zou dat in Duitsland of Italië zijn.
Wanneer de verkoper betrouwbaar is zal deze ook geen bezwaar hebben om samen naar een juwelier te gaan om de staat van het uurwerk te bepalen.