Even voorstellen: Matthijs

Hoi allemaal,

Nieuw hier op het forum na de laatste paar keer dat ik op een horlogeonderwerp zocht steeds maar weer hier uitkwam ;-). Ik ben Matthijs, en ben denk ik een jaar of tien serieus geinteresseerd in mooie horloges. Begon mijn horlogecarriere met een veel te grote Ingersoll-automaat, toen via Invicta door naar Seiko, en tja. Daar zijn we nu.

Inmiddels wel een en ander bijgeleerd over bijvoorbeeld wat fashion brands nu zijn. Dat gezegd hebbende houdt m’n Invicta Diver de tijd strakker bij dan m’n SKX007 en is de gangreserve ook beter, maar dat terzijde :slight_smile:.

Ik heb inmiddels een vrij aardige verzameling, maar vooral goedkopere lookalikes (maar geen namaak) van de grote namen. Op het moment op zoek naar een Daydate-achtige, hoewel als het een fluted bezel heeft het al gauw goed is.

Plaatje van de collectie zal volgen.

16 likes

van harte welkom, :+1:
je maakt me nieuwsgierig naar het plaatje :thinking:

2 likes

Welcome!

1 like

Welkom op het forum!

1 like

Matthijs, welkom. Het is een forum met veel actie en iedereen is altijd bereid tot het geven van advies. Een paar foto’s doen het altijd goed, ben benieuwd!

2 likes

Welkom Matthijs!

1 like

Foto’s! Welkom op HF :sunglasses:

1 like

Welkom!

Een datejust achtig suggestie voor jou.
Buiten dat: Bulova super seville, Orient heeft een Day date achtig horloge en Citizen eagle 7 (dacht ik) heeft ook een fluted bezel. Succes!

3 likes

Mijn beste,

Matthijs, van harte welkom binnen de gelederen van dit getalenteerde HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!

Er staat een Orient Day Date in het blauwe deel.

1 like

Welkom!

1 like

Thanks allen! Wat een snel welkom!

De Seiko varianten (met name de SNXJ89) ken ik, maar zijn maar lastig te vinden. Althans, voor zover ik nu zie. Bedankt voor de suggesties in ieder geval, ik word er al megahebberig van :see_no_evil:. Het blauwe gedeelte zal ik zeker eens afstruinen, wellicht komt er een “gezocht” advertentie binnenkort.

Ik zal wat meer haast maken met de foto’s, als straks de familie weg is zal ik kijken of er nog tijd en licht is een kiekje te schieten.

Ik denk dta je doelt op de Seiko 5’s?
de foto’s die ik stuurde zijn mods, de bezel heb ik er zelf op gezet. Dat is allemaal best goed te krijgen

Die bedoelde ik ja; had m’n bericht net aangepast terwijl jij wat plaatste. De hele wereld van het modden is vrij nieuw voor me. Ik heb nog aardig wat inleeswerk te doen hier!

1 like

Mijn foto’s betreffen een seiko sarb033 en sarb035. De bezel is te krijgen via crystaltimes.net

1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom en veel plezier hier !

Welkom.

Matthijs, welkom en veel plezier op ons forum.

Van harte welkom op ons mooie forum