Even voorstellen: Melissa

Net als velen ben ik eigenlijk altijd meer van het meelezen en niet van het reageren, maar dan wil toch graag iets op het forum kopen… Dus toch maar een account gemaakt!

Ik ben Melissa, 28 jaar oud en als referentie een pols van 15.4mm (6 inch).
Sinds iets meer dan een jaar geïnteresseerd geraakt in horloges door YouTube recommendations, voornamelijk door Wristwatch Revival, French Watch Collector, etc.

Zonder er diep over na te denken kocht ik een Seiko 5 Sports (SRE003K1) maar ik stoorde mij aan de dikte (11.2mm) waardoor het al heel snel niet meer onder mouwen past. Achteraf is het ook niet mijn smaak maar toen was ik teveel bezig met kwaliteit/prijs verhouding.

Dus ik ging op zoek naar wat ik echt mooi vind, en kwam zo uit een toch niet makkelijk te vinden horloge: een Tudor Oysterthin met een Big Rose logo, maximaal 34mm en liefst met gouden marketingen en handen.
Je raad het al, dit is niet te vinden! Ik heb ook gekeken naar Omega Seamasters maar deze zijn in het algemeen toch vrij dik of hebben een grote lug-to-lug.
In mijn zoektocht naar de Tudor kwam ik op oude veilingen terecht, en hier kwam ik op een actieve veiling iets tegen wat mijn interesse wekte:

Jaeger-LeCoultre Moonphase Triple Calendar Automatic calendar - Referentie 141.119.5
Stainless steel, 33 mm case diameter, 40mm lug-to-lug, 8.1 mm hoog, saffier glas.

Een niet lopend horloge, op een Engelse veiling met alle importkosten die daarbij horen. Als eerste serieuze horloge…
Slim? Ik denk het niet, maar dat wetende heb ik het toch gedaan!
Het horloge ligt nu bij de French Watch Collector voor reparatie en er komt waarschijnlijk ook een video van de service, maar ik heb al gehoord dat er roest in de movement zit. Spannend dus :laughing:!

Leuk om met jullie kennis te maken!

219 likes

Welkom! En je hebt in ieder geval goede smaak, en ook lef. Is ook niet een simpel uurwerk denk ik.

1 like

Welkom Melissa! Veel plezier op dit leuke forum!

1 like

Welkom Melissa, veel plezier hier :+1:.

Welkom! Goeie smaak alvast, ik hoop dat je dat prachthorloge binnen een redelijk budget terug aan de praat krijgt. Keep us posted

Wauw :microscope::mag:

Zonder gekheid, welkom!

Benieuwd naar de resultaten vd JLC :slight_smile:

Welkom

Welcome aboard! Coole JLC heb je daar, ben benieuwd hoe die uit de service/restauratie gaat komen. :slight_smile:

Welkom bij de club Melissa.

Van harte welkom hier Melissa.

Welkom :hugs:!

Welkom Melissa, mooie Jaeger-leCoultre heb je gekocht! :+1:t3:

Fingers crossed voor de restauratie :crossed_fingers:

Mooie JlC, hopelijk komt het goed! Welkom op HF!

Welkom, veel plezier hier! Prachtige JLC👌

Welkom! Mooi horloge en veel leesplezier hier!

Van harte welkom. Leuk dat je erbij bent!

Welkom Melissa :+1:t2:
Mooie JLC, hopelijk krijg je hem weer werkend

Welkom, en wat een binnenkomer zeg :ok_hand: