Even voorstellen.. met een dubbele NA

Hallo Horlogeforum,

Na lang meelezen zonder account en misschien nog wel langer met account, heb ik toch ongeveer 1,5 week geleden de knoop doorgehakt en mijn eerste “echte” horloge gekocht: een Rolex Explorer 114270. Het had wat voet in aarde gezien ik deze wilde kopen bij een handelaar tijdens een weekendje weg. Helaas was deze toen al verkocht maar vergeten van chrono af te halen. Na wat zoeken had ik een andere gevonden in de buurt, maar wegens een miscommunicatie heb ik het horloge toen niet meer kunnen kopen. Vervolgens later in de week toch teruggegaan en het horloge bemachtigd:

Al een jaar of 4/5 vind ik dit een van de meest understated horloges van het merk en deze past (naar mijn idee) wel bij elke gelegenheid. In de tussentijd was ik ook met een half oog naar een Tissot PRX aan het kijken, omdat ik toch ook wel iets wilde waar ik me minder zorgen om hoefde te maken qua waarde. Toeval wilde dat een juwelier hier in de buurt gaat stoppen en bijna de volledige collectie met korting wegdoet, waaronder mijn volgende nieuwe aanwinst, een PRX Powermatic in 35 mm met een blauwe wijzerplaat:

Ik heb even getwijfeld tussen groen en blauw daar de laatste meer lijkt op een Royal Oak en ik dat eigenlijk niet zo tof vond. De groene was inmiddels niet meer beschikbaar bij deze juwelier waardoor de keuze voor mij gemaakt werd en daar ben ik tot nu toe eigenlijk niet zo rouwig om.

Voor nu ben ik eigenlijk wel tevreden met mijn redelijk bescheiden collectie, maar ik kijk ook al wat langer naar een GMT master (specifiek met coke bezel, referentie weet ik nog niet) en een Bulgari Octo, waarvan ik de configuratie nog niet zo zeker weet. Wellicht ook eens een wat betaalbaardere daily beater, maar ik zou nog niet weten hoe die er precies uit moet gaan zien. Hoe dan ook, voorlopig heb ik deze twee schatjes om naar te staren.

Het is wel geinig om de verschillen te zien in kwaliteit door afwerking maar ook de leeftijd, gezien de ene uit 2004 komt en de ander net nieuw is.

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal tot het eind, nu jullie weer.

Thijs

105 likes

Welkom :partying_face:

2 likes

Wow. Allebei horloges waar ik zelf een zwak voor heb. En zeker die 114270. Dat is mijn droomhorloge! Onwijs gaaf, van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinsten!

Geniet ervan en wear them in good health!

1 like

Welkom op HF, Thijs. Mooie Tissot en Explorer :+1:

1 like

Een heerlijke set alleskunners.
Gefeliciteerd en welkom Thijs :+1:

1 like

Thijs … welkom …

1 like

Welkom! En wat een mooi duo :slight_smile: veel plezier ervan :+1:

1 like

Wat een warm welkom, bedankt allemaal! :slight_smile:

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier.
Mooie set horloges!!:watch:

1 like

Welkom op het forum!
Een mooie set heb je! :pray:t3::hugs:

1 like

Welkom, mooi Duo!

1 like

Lekkere dubbele NA! Welkom bij de club

afbeelding

1 like

Welkom en gefeliciteerd met deze dubbele NA!

1 like

Welkom en 2 top horloges!

1 like

Zo wil ik ook wel beginnen. Mooi zijn ze !

1 like

Pak maar uit, Godnondeju, en daar loop ik dan met m’n ziel onder m’n arm.

Draag ze met veel plezier

1 like

Mooie horloges! Van​ harte welkom ook :+1:

1 like

Bedankt voor de complimenten, met plezier dragen moet zeker lukken! Ik kan me nu al niet voorstellen hoeveel keuzestress de leden met nog meer horloges moeten hebben, wat een zware hobby…

Niet de slechtste horloges om mee binnen te vallen! Geniet er van en draag ze in gezondheid

1 like

Welkom hier Thijs! Knappe set :ok_hand:t2:

1 like