Even voorstellen met een vraag....

Zoiets?

Welkom!

1 like

Zou ik sowieso doen, kan nooit kwaad.
Maar William Wien is , volgens eigen ervaring en andere hier, OkƩ. @SuperC en @Crownguard evenzo.

1 like

Ja kan. mss wel 20%. Maar je moet ook weg durven lopen en dan niet jammeren als het niet lukt. Over de grens ā€œsjoppenā€ kan ook nog wel eens wat opbrengen ( bv.20%) hangt van merk en dealer af.

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom in die sympathieke kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom hier, en ik hoop dat het goed is gekomen met je hernia. :slight_smile:

Bar weinig. Een fatsoenlijke handelaar geeft je een bak koffie, maakt je band op lengte en geeft je dezelfde box en papieren. Als er iets mis is kun je naar een AD gaan die het naar de fabrikant zal sturen, dusā€¦ sjaā€¦

Sommige juweliers vind ik sympathieker dan andere, en sommige grijze handelaren ook. Maar in veel gevallen, zeker in steden als Den Haag, Amsterdam, Rotterdam en DĆ¼sseldorf betaal je in feite voor de volgende zaken:

  • Huur van een stuk rete, reteduur onroerend goed in een roomboterbuurt
  • Hele drossen jong uitziende verkopers die Mandarijn spreken om Chinezen met teveel doekoe te kunnen tillen
  • Voorraad die indien niet snel verkocht wel weer bij de grijze handelaar terecht komt

Ach, we maken allemaal inschattingsfouten.

Nee. Nein. Njet.

Horloges. :slight_smile:

3 likes

Welkom.

1 like

Dank je voor de heads up.:ok_hand:

Ja, lopen kan moeilijk worden als ik heb wat ik zoekā€¦ maar ook hier geldt; bedankt voor de tip en de richtlijn.

1 like

Schijnbaar kennen wij elkaar, oh grote mysterie guestā€¦ ik weet het nog niet.

Is het echt zo erg??? :grinning: Ik kan hier helemaal niets mee. Het lijkt mij een puik ā€˜horlogeā€™ en ik vind de nostalgie van ā€˜first watch on the moonā€™ best een mooi iets. Ergens moet er toch iets goed aan zijn? Dat hesalite krasgevoelig is doet toch niets af aan dat het origineel ook ooit zoiets had? Ik vind techniek ook best mooi en ik snap saffierglas ook. Sterker nog, ik vind zelf zoā€™n kijkvenstertje in de bodem om naar het uurwerkje te kijken en een automaat briljantā€¦ maar niet voor wat ik voor ogen heb.
Kom met een goede argumenten en ik ben omā€¦ :wink:

Ahā€¦ sorryā€¦ ik weet niet waar dat vandaan komt. Waarschijnlijk van de zin ā€™ Hij had een dikke klok om zā€™n polsā€™.

Misschien kan je me dan nog uitleggen of een horloge uit 2017 een horloge is welke in 2017 is gefabriceerd of, net als dat een autoā€™s op kenteken wordt gezet, de datum van verkoop.

2 likes

Helemaal niet, uitstekende keus. En met hesalite veruit het mooist.
@Fate_Amenable_To_Change ventileert zijn onbeduidende smaak als feit. :wink::sweat_smile: (Ć©n dat hij vroeger een gekregen Speedmaster vanwege een issue in de vuilnisbak gegooid heeft zal ook niet helpen.)

Oh, en welkom! :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik denk bij MRI kunnen een aantal dingen aan de hand zijn, en ik hoop dan altijd maar op de variant die te verhelpen is. :slight_smile: :+1:

Was de eerste moonwatch geen handwinder, trouwens? In 1969 waren net de Zenith/Seiko/Hamilton/Breitling/etc wedstrijden beslecht, en NASA zal wel niet op tijd getest hebben. Ik weet dat niet zeker, maar toe maar.

Als boer en ruwduwer moet ik ook geen moeilijke mechaniekskes om de pols, dus het is een persoonlijke aversie jegens die dingen. In 2002 werden ze ook al als moonwatch verkocht. De mijne was niet op de maan geweest, bij mijn weten. :slight_smile: Ik heb misschien meer tegen het maan-marketen dan tegen dat horloge zelf.

Maar voor goede argumenten moet je geen horloges gaan sparen. :wink:

Plexi is en blijft sexy. :+1: Als, dan zeker de hesalite versie. :+1:

1 like

Welkom en veel plezier op HF.

1 like

Ik heb inmiddels ook antwoord op de vraag of het serienummer terug te koppelen is tot aan de productiemaand. Volgens Omega is dat dus niet zo, het serienummer geeft wel een indicatie voor het productiejaar van het horloge.

Dit al ter lering ende vermaeckā€¦

Gevonden!
maart 2017ā€¦
Proud owner ā€¦ in mā€™n nopjes.
Nu maar hopen dat de tijd niet tƩ snel gaat en dat ik
ā€™m zelf kan dragen eer ik 'm ooit doorgeef. :smile:

Bedankt voor het welkom en de antwoorden/reactiesā€¦