Even voorstellen met een vraag....

Goedemiddag,

Mijn naam is Dennis, 43 jaar en woonachtig in West-Friesland. Niet een horlogefreak anders dan dat ik horloges wel mooi vind maar de prijs er niet voor heb willen betalen.
Tien jaar geleden voor een gelegenheid wel een Citizen Ecodrive gekregen van mijn ouder en daar ben ik erg mee in m’n nopjes. Tien jaar onafgebroken gedragen (behalve in de MRI, dat mocht niet) en tot op de dag van vandaag heeft het klokje geen steek laten vallen. Prima voor waar ik 'm voor gebruik (voor alles dus).

Vorig jaar ben ik vader geworden van een mooie zoon en nu ben ik geneigd om een klok te kopen en die als hij ooit gaat trouwen (of andere belangrijke gebeurtenis) aan hem te geven. In de tussentijd zal ik het klokje dragen bij leuke en bijzondere gelegenheden.
Ook mijn keuze is gevallen op de Omega Speedmaster Pro met hesalite glas.
Ik heb al veel gelezen op het forum over deze klokjes en de pro’s en cons van dit model of van de andere modellen.
Toch moet het een 2017 Omega speedmaster pro met hesalite worden.

Nu heb ik wel nog enkele vragen en ik zou het top vinden als iemand me daar wat over wil of kan vertellen.

  • Kan ik een klokje kopen tot op de maand nauwkeurig en daar bedoel ik mee, is het serienummer terug te koppelen naar bijv. september 2017 of alleen naar een klok uit 2017?

  • Ik had wat gelezen over grijze dealers en wat prijzen gezien op websites. Zo is de prijs bij een AD als ‘Geit en Limoen’ een €4300,- en bij iemand als ‘Billiam Bien Watches’ een €3430,-.
    In beide gevallen wordt er geadverteerd met nieuw in doos en met papieren etc.
    Maakt het uit waar ik koop in dit geval en wat geeft een AD-juwelier voor €870,- aan extra kosten mij?

Ik ben vooralsnog een leek op dit gebied dus alle tips en weetjes zijn welkom.

Bij voorbaat dank,

Groeten,

Dennis

7 likes

Hahaha…sorry moest even lachen :joy:

Maar welkom op HF en succes met je zoektocht naar die Omega…er zijn er genoeg op HF die er verstand van hebben :+1::grinning:

2 likes

Geit en limoen :laughing::joy:

Wat een leuk idee trouwens!

1 like

Dankjewel… is wel een idee waar ik dus al vanaf september 2017 mee loop… maar over één nacht ijs ga ik schijnbaar niet. Maar het moet er toch van komen…

p.s. Dealer wil ik niet met naam en toenaam noemen… iets met privacy… :wink:

1 like

Word heel vaak op HF genoemd…volgens mij is er ook een ‘evaring met verkoper’ topic…

specifieke reden waarom je voor hesalite ten opzichte van saffier glas heb gekozen?

Dennis, welkom op HF!
Je vragen kan ik helaas niet beantwoorden…

1 like

Welkom! Een van de beste dealers (zo niet de beste) en grote vriend van het forum @Crownguard kan daar vast iets zinnigs over zeggen. Inderdaad een topidee. En een Speedy is zeker gaaf.

2 likes

Van harte welkom op het allerbeste Horlogeforum van de hele wereld! :sunglasses:

Er lopen hier best wat Omega kenners rond, dus ik verwacht dat jouw vraag vlot beantwoord gaat worden.

Veel plezier gewenst op ons mooie forum! :+1:

1 like

Bedankt voor het wijzen hierop. Zal ik zeker lezen en meenemen in de overwegingen.

1 like

Van harte welkom hier! :smile: :+1:

1 like

Hesalite heb ik gekozen om toch in de originele ‘feel’ te blijven. Nu weet ik dat er al zat concessies en modificaties aan gebeurd zijn maar alles wat origineel was en origineel kan blijven laat ik liever in die toestand. Ik weet dat het krasgevoeliger is maar de puristen beweren dat de bolling van het glas toch een andere blik op het klokje geeft. Grotendeel nostalgisch dus, vandaar ook een handwinder en geen automaat…

Hoop ik alleen dat als ik het klokje ooit geef dat het geen teleurstelling wordt… 'Jeetje pa, wat een oud klokje… met de hand opwinden…en krassen op het glas… had je me geen iWatch XIV kunnen geven?'
Dan weet ik wel dat het opvoedkundig anders is verlopen dan dat ik nu voor ogen heb.

3 likes

Graag gedaan :+1::grinning: …Succes!! :blush:

1 like

In de WWW vorm een prima leverancier.

Is dit zo’n voorbeeld dat je eerst de klantenervaringen moet lezen?

image

1 like

Misschien nog wel een derde legitieme vraag aangezien ik hier geen ervaring mee heb:

  • Betaal je bij een Omega dealer de catalogusprijs of is het heel normaal hier nog een deal over te sluiten?

Welkom hier! @SuperC, Jaap van ten2two heeft er ook twee op zijn site staan. Beide uit 2017 en full set. Stuk goedkoper dan de AD. Succes ermee!

1 like

10-15% onderhandelingsruimte ?

10-15% onderhandelingsruimte ?

Ja, is dat gebruikelijk?