Goedemorgen HF!
Na een aantal jaren meelezen & meekijken een tijd geleden een account aangemaakt en vandaag eindelijk de tijd genomen voor een voorstel topic.
Ik ben “MetDeKlokMee” 40 jaar oud en heb gezin met 2 kids.
Al jaren horloge liefhebber en dat idioot begonnen bij een swiss made FlikFlak toen ik jaar of 6 a 7 was.
Jaren lang FlikFlaks gedragen en toen vanuit familie een automatische Seiko 5 ontvangen die destijds door een oom van mij gekocht was.
Erg trots op dat horloge maar helaas liep het niet zo lekker, wel jaren mee gelopen maar steeds issues mee en de lokale juwelier raden mij af dit te herstellen (met de kennis van nu, zonde natuurlijk) daarna in een la beland en helaas ergens keer kwijt geraakt/weggegooid.
Daarna zelf wat horloges gehad maar voornamelijk budget “plakmerken” zoals Aviator & Calvin Klein gehad.
Altijd wel gekeken naar swiss made maar door gebrek aan kennis altijd in de veronderstelling geweest dat je daar 2K plus voor moest neerleggen.
Uiteindelijk jaar of 8 geleden is het virus nieuw leven ingeblazen door mijn vriendin die vond dat ik maar eens een echte Swiss Made moest gaan dragen en die heeft mij verast door wat geld van vrienden en familie bij elkaar te leggen en een Tissot V8 Quartz chronograph cadeau te doen voor mijn verjaardag.
Vanwege beperkte financiële mogelijkheden eigenlijk jaren lang enkel dit horloge gehad.
Ongeveer 5 a 4 jaar terug kwam ik tot de conclusie dat het tijd was voor een automatisch horloge en dat moest weer een Swiss made zijn maar liefst geen Tissot omdat ik al een Tissot in bezit had.
Na lang zoeken en vooral veel informatie opzoeken hier op HF viel mijn oog op Glycine.
De Combat classic had ik in het vizier maar wist nog te weinig over de diverse uurwerken omdat er een selitta variant was en een ETA 2824-2 heb ik uren HF afgespeurd om de knoop door te hakken en zover ik gelezen had was de ETA 2824-2 door diverse oorzaken de beste keus.
Toevallig kwam ik toen een hele mooie Combat Classic Sub tegen met een ETA 2824-2 uurwerk 2e hands voor een schappelijke prijs tegen bij iemand uit de buurt: zie hier mijn eerste aankoop met behulp van HF (al heb ik dit horloge niet op HF gekocht)
2 jaar later ongeveer begon het weer te jeuken, dit maar wilde ik graag een vintage horloge en aangezien ik nog geen Tissot Automaat had wilde ik graag een Tissot automatische vintage na wat zoeken en geduld kwam ik deze tegen voor een leuke prijs: SeaStar Seven Tissot
Heeft nog service nodig maar dat is voor langere termijn.
Ongeveer iets meer dan jaar geleden kwam ik voor een hele goede prijs mijn volgende 2e hands Swiss Made tegen:
Rond de jaarwisseling van 2024/2025 heb ik nog een certina op de kop getikt voor leuk prijsje: Certina DS4
2 weken laten kwam ik een vintage tegen die ik graag wilde hebben:
Last but not least een NA die nog in de kast ligt omdat dit een verjaardagscadeau is voor mijzelf heb ik toch alvast om de pols gedaan :
Mijn verzameling tot dusver. Ik koop horloge omdat ik ze mooi vind en niet als investering, uiteraard zullen op de duur sommige uit de verzameling verdwijnen om plaats te maken.
Alle horloges op de Tissot V8 na heb ik 2e hands gekocht.
Ik heb 3 full sets: Tissot chronograph V8 (Quartz), Glycine Combat Sub Classic automatic en de Frederique Constant classic (Quartz)
De rest zonder doos of papieren voor leuke prijs op de kop getikt.
Ben er wel achter dat mijn voorkeur uitgaat naar simpele designs type “dress Watch” zonder al te drukke dails etc.
Mijn guilty pleasure is een vreemde eend tussen dit alles:
Een China Made SeaGull Automatic
Staat nu wel op de lijst om als eerste te verdwijnen maar goed voorlopig wordt deze nog gebruikt als beater voor de werkdagen.
Tot nu toe blij met mijn verzameling al zal er vast wel wat weg gaan of bijkomen de komende jaren.
Uiteraard vind ik automatische horloges het mooiste gezien de techniek erachter en de mooie slepende seconde wijzer maar een mooie Quartz draai ik mijn hand niet voor om en draag ik graag.
Ik lees vooral veel hier en kijk de mooie plaatjes maar zo nu en dan zal ik zelf ook wat posten aan foto’s.
Bedankt iedereen voor alle informatie over de jaren heen hier heb ik veel aan(gehad) tijdens mijn zoektocht naar informatie over horloges, merken, bandjes en nog zoveel meer
Een mooie plek om lid van te zijn!