Ruim twintig jaar geleden kreeg ik voor mijn veertigste verjaardag een mooie Oris en jullie begrijpen het al… mijn zestigste verjaardag zit eraan te komen. Mijn Oris is al jaren spoorloos, kwijt geraakt of meegenomen door de schilder. Ik heb alleen de box nog als leuke herinnering.
Op zoek naar iets anders moois stuit ik op dit forum. Prachtig om hier rond te neuzen met alle kennis die hier is. Nu mijn vraag…. Wat zijn de mooie opties?
Ik heb best wat horloges liggen, maar allemaal van die mode dingen… Gant, Budha to Budha, aparte Swatches, D&G etc., nog een oude Prisma en aparte uitgaves met zilveren guldens en eerste euros als wijzerplaat, maar geen mooi topmodelletje.
Ik hou van een beetje stoer, maar ook wel netjes. Breitling vond ik vroeger wel mooi, maar nu vind ik ze meestal te druk. GS had ik nooit van gehoord (Seiko was vroeger een beetje mweh) en die vind nu een beetje te simpel. Beetje tussenweg dus. Eerst dacht ik “als ie nog een beetje waarde blijft houden is ook leuk”, maar of dat lukt met een budget van ca. 1500-2000 is de vraag.
Moet het lijken op die Oris? Welke was dat? Soms is Oris ook goed op het secundaire circuit te krijgen voor schappelijke bedragen. Alleen die met eigen uurwerken blijven vermoedelijk buiten bereik.
Leuk dat je hier nu meedoet Mike!
Wat betreft geschikte horloges kan je het beste met de zoekfunctie aan de slag.
Grand Seiko is in ieder geval een mooi merk, met horloges in jouw prijscategorie. Kijk bijvoorbeeld eens bij de Grand Seiko spring drive horloges.
Nou, nee Je zit daarmee bij de bodem van GS quartz. Zou dan eerder zeggen eens naar King Seiko te kijken, maar als ik het juist heb heeft TS geen warm gevoel bij Seiko.
@MichelAngelo : als je wat meer concreet weet wat je zoekt, krijg je vast mooie tips. Als je zegt stoer en netjes komt nu even in mij op de Aikon van Maurice Lacroix. Wat langer lopend model, 2-3 jaar terug soort forum favoriet. Erg mooi ding in jouw prijsrange
Dit zijn wellicht hoeken om eens op onderzoek te gaan:
Longines (modellen zoals de legend diver, conquest en spirit)
Omega heeft in die prijsklasse ook weleens leuke modellen
je gaf aan al eens een Oris gehad te hebben, in mijn optiek zijn Oris horloges ook zeker de moeite waard om weer eens naar te kijken
Raymond Weil Millesime
Ieder zijn ding uiteraard, maar je gaf aan dat het leuk zou zijn als het een beetje waarde blijft houden, persoonlijk (en uit ervaring) zou ik dan wegblijven bij een merk zoals Frederique Constant.