Even voorstellen! - Mies80

Goedenavond allen,

Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik heet Michel en ik ben (helaas) sinds kort weer aangestoken met het horloge virus :sweat_smile: vroeger kreeg ik geregeld en nieuw horloge van mijn vader vooral horloges van Festina, Swatch e.d.
Later heb ik vooral Seiko gedragen en voor m’n 30ste verjaardag heb ik een Seiko Artctura gekocht. Dat was toen (en nu eigenlijk nog steeds) veel geld voor mij. Na een aantal jaar ging het bandje kapot en was er geen nieuwe meer te krijgen. Een paar jaar later ben ik aan de smartwatches begonnen, maar een paar weken geleden was ik het zat en begon ik een echt horloge te missen. Ik heb weer even in een oude doos gezocht en vond mijn Seiko kinetic weer. Na een paar keer bewegen begon alles weer te werken. Op internet toch nog gezocht naar een band en vond toen van andere Arctura een silicone band. Deze besteld en paste perfect. Ik dacht ā€œlekker goedkoop. Nu hoef ik geen horloge te kopenā€. Maar toen begon de ellende🤣 ik ging een beetje scrollen op dit forum, ging YouTube filmpjes bekijken en voor ik het wist zat ik bij online juweliers te kijken en liep ik geregeld bij de plaatselijke juweliers langs. En voor ik het wist drukte ik per ongeluk op het " bestellen" knopje en had ik opeens een wat goedkopere Citizen Chronograaf om mn pols. En toen begon de ellende pas echt. Mijn oog viel op een Seiko SPB297J1 en zag er 1 voor niet al te veel geld online. En 10 dagen later had ik die opeens om m’n pols…en nu komt het ergste…over 2 dagen komt er een Citizen promaster fujitsubo binnenšŸ˜† ik had het niet willen kopen, maar was voor nog geen 500 euro in de aanbieding. Ik ben nu wel even klaar en ga nu sparen voor ik denk een Tudor of GS. Maar aangezien ik net ben gescheiden, gaat dat even duren. Ik twijfel echter wel of de SPB297J1 echt is. Ik heb al contact gehad met Seiko maar heb nog niet veel wijzer geworden. Hier zal ik morgen een nieuw topic over openen, want anders wordt deze wel heel lang.

96 likes

Van harte welkom!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en veel plezier hier!

1 like

Goed busy!

1 like

Welkom op HF Mies. Geniet van je persoonlijke horloge reis

1 like

Ha Michel,

Welkom!
Je kunt een trip naar Amsterdam doen naar de Seiko Boutique. Wellicht kunnen zij je meer vertellen.

1 like

1 like

Welkom! Mooi begin van de verzameling al, zeker met de Citizen die nog komt.

Wat doet je twijfelen aan de echtheid van de Seiko?

1 like

Bedankt voor de tip. Seiko gaf aan om het naar de serviceafdeling te sturen. Denk alleen dat het dan en duur geintje wordt. Amsterdam zit ook niet echt om de hoek. Ik ga nu even testen of de gangreserve rond de 70 uur is. Ik verwacht niet dat voor een nep exemplaar een 6R35 uurwerk gebruikt wordt. Horloge weegt ook precies 180 gram zoals het zou moeten. Misschien maak ik me druk om niks.

2 likes

:smirk: We gaan het zien :rofl: Welkom iig :partying_face: Sowiedo heb je een leuke set :+1:

2 likes

Welkom, veel plezier hier! Een mooie collectie :ok_hand:

1 like

Welkom :hugs:!

1 like

De Seiko kwam helemaal ingepakt in plastic. Er zat geen handleiding voor de 6R35 bij, ik heb het gevoel dat de uuraanwijzers meer hoekig zijn ipv afgerond, zoals op de meeste fotos te zien. En ik heb het gevoel dat de E in Seiko en de O er anders uizien.

1 like

Haha ik vrees ook het ergste

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Denk dat het wel goed zit. Hier de mijne

3 likes

Zie er niet echt iets raars aan.

3 likes

Welkom hier

1 like

Welkom en veel plezier hier.