Even voorstellen! - Mies80

welkom

1 like

Welkom.

1 like

Welkom. Jij bent duidelijk aangetast door het horlogevirus, dus ik verwacht dat die GS er snel komt.

1 like

Bedankt Sander!

1 like

Dankjewel. Haha ja ik ben er denk ik ook wel zeker van. Net nog even langs een juwelier gelopen. Hij zegt dat als het nep is, dat het wel echt een hele goede neppert is

1 like

Dankjewel Petra. Ik weet niet of het snel wordt, maar verwacht wel eind van het jaar of begin volgend jaar :wink:

Haha, ja daar twijfel ik niet aan

1 like

Michel, welkom op HF!

1 like

Welkom hier!

1 like

Welkom.

1 like

Welkom!!!

1 like

Welkom.
Ik zie niks verkeerd aan die Seiko SPB
maar ik ben er zelf ook pas na 25 jaar achter gekomen (hier op het forum btw) dat één van mijn oude Seiko’s een soort van frankenwatch is.

1 like

Oh, dat hoop ik dan weer niet mee te maken haha

1 like

Welkom en veel leesplezier

Mies welkom hier. En nu stevig inkopen.

Welkom veel plezier op het forum .

Ik heb mn horloge 7 mei om 14.45 opgeborgen. Vandaag om 12.40 stond het stil. Ik heb mn horloge ervoor meer dan 10 uur gedragen en ook een stuk handmatig opgewonden. Is dat normaal bij een horloge met een theoretische gangreserve van 70 uur?

1 like

Dat is ca. 46 uur.
Geen idee of het horloge volledig opgewonden is tijdens die tien uur dragen…

Ik lees dat caliber 6R35 volledig opgeladen is na tenminste 55 slagen.
Je moet dan wel 55 maal een volledige ronde draaien met de kroon.
Per ongeluk meer opwinden is bij een automaat geen probleem voor de veer want die slipt door.
Hierna zou je de gangreserve van 70 uur moeten halen.

1 like

Oké bedankt. Ik denk dat ik minimaal 40x heb gedraaid en en nog een tijdje dragen. Je zou toch zeggen dat je dan wel aan die 55 komt. Ik heb het nu nog een keer gedaan en ook echt geteld. Voor de zekerheid heb ik er 65 van gemaakt

1 like

Ben benieuwd! :blush:

12 mei om 1500 uur weet je meer. :wink: