Even voorstellen Miezert

Even voorstellen mijn naam ik Mies en maakt al bijna 10 jaar gebruik van dit forum. Tijd om wat prijs te geven na al die jaren als stille genieter. Over mijn huidige collectie op de foto.

Citizen Promaster Skyhawk– Na me studie gekocht van me eerste salaris in 2008. Was verliefd op de piloten van Breitling, helaas niet de middelen ervoor en kwam hierop uit. Stiekem nog steeds een van me fijnste horloges, licht, accuraat (radio controlled eco-drive), kan tegen een stootje en blijf hem mooi vinden.

Hamilton Viewmatic Skeleton – Dit is de reden dat ik hier op het forum ben gekomen. 2015 kregen we als kleinkinderen geld van opa en oma, en die zouden het leuk vinden wanneer er iets zou komen als aandenken aan hen. Kortom wat beter dan een horloge. Via dit forum (toen nog geen lid) gekeken naar opties voor een skeleton en kwam hierop uit. Twijfel zelf nog af en toe over het uiterlijk, maar gezien de emotionele waarde gaat ie niet meer weg

Gshocks – De witte ooit gekocht tijdens een wereldreis en die is toen 1,5 jaar mee over de wereld gegaan. Doe hem nooit meer aan, maar gaat gezien de geschiedenis niet meer weg. De andere 2 zijn gewoon leuk voor erbij en fijn voor op vakantie, klussen, enz.

Bertucci A-2TS– Was op zoek naar een soort van onverwoestbaar fieldhorloge en via dit forum las ik wat over het merk Bertucci. Qua afwerking is dit niet goed te noemen, maar door de gemakkelijke bandenwissel en functionele karakter merk ik dat deze heel vaak om de pols hangt.

Squale SUB39 GMT – Hierdoor ben ik na alle jaren als stille genieter lid geworden van dit forum. Zag deze in de koopjeshoek, wilde hem kopen en daarom ben ik lid geworden. Heel mooi horloge, twijfel alleen nog wel over het formaat. Mijn polsen zijn 19,5cm en af en toe voelt hij wat klein.

Bulova Jetstar – Raakte door Youtube geïnteresseerd in de techniek van de Accutron. Nog bij Gerrit geweest voor het TV-model. Durfde alleen de knoop niet door te hakken, vanwege de prijs voor een horloge uit 1970. Wil ze allemaal graag dragen en zou dan te bang zijn hem echt met regelmaat te aan te doen (geen saffier bijvoorbeeld). Daarom kwam ik hierop uit, merk alleen dat ik hem nu toch wat minder draag. Wel erg verslavend om een kruipende secondewijzer te hebben.

Dan nog het stukje toekomst. Krijg in oktober een zoontje en wil graag iets kopen om straks ook door te geven als een soort erfstuk. Heel leuk, maar vooral ook heel moeilijk wat te kiezen. Wil iets dat robuust en ook wel een beetje tijdloos is. Kandidaten zijn nu:

• Omega Seamaster 300M (recent model Witte of Tokyo 2020)
  • Rolex Explorer 2 Polar de 42mm
  • Rolex Sub (denk no date)

Verder blijf ik zoals iedereen hier altijd kijken naar leuke interessante horloges en denk bijvoorbeeld nog aan iets van Damasko. Nou dit was mijn spreekbeurt en dank aan iedereen hier voor de vele informatie waar ik al jaren gebruik van maak.

57 likes

Welkom! Mooie collectie reeds!

1 like

Van harte welkom Mies, al lekker bezig geweest met verzamelen ,veel plezier verder met deze mooie hobby ! :+1:

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom :hugs:!

1 like

Welkom :+1:

1 like

Alsnog welkom bij de club Mies.
mooi gevarieerd collectie.

1 like

Welkom :man_dancing:t2:

1 like

welkom

1 like

Hoi Mies, welkom. Veel slapende leden, of lezers, die actief worden. Leuk!

Qua doorgifte horloge: elk horloge met beetje kwaliteit is goed. Het gaat bij die horloges vaak om het feit dat het horloge veel door vader gedragen werd. Koop dus een horloge wat je zelf heel mooi vind, draag het veel en die wordt dan vanzelf een bijzonder horloge voor je zoon.

1 like

welkom op dit mooie Forum :wink:

1 like

Welkom Mies! Leuke collectie, vooral de Bulova Jetstar vind ik tof.

1 like

Alsnog welkom Mies!:slightly_smiling_face:

Interessante collectie en mooie plannen!:ok_hand:

Nog heel veel plezier gewenst hier!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom :partying_face: Zet je over de maat van de Squale heen; prima maat op jouw polsformaat :+1:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom hier bij HF !
Na 10 jaar!:wink:

1 like

Welkom

1 like

Welkom Mies!:+1:

1 like

Welkom! Mooie collectie heeft u!

1 like