Even voorstellen (+ mijn Certina avontuur)

Hoi allemaal,

Al een tijdje lees ik mee op dit forum en hierbij stel ik mij graag even kort voor! Ik ben Thomas, 24 jaar oud en woon in de omgeving Leiden. Altijd al interesse in horloges gehad, maar nooit echt opgepakt. Na de aanschaf van mijn eerste automaat, de Seiko 5 SNK393, is dit allemaal een beetje in een stroomversnelling gekomen:

Eigenlijk was ik op zoek naar een SNXS79, maar deze kon ik op dat moment helaas nergens vinden. Gelukkig vorige week bij Monsterwatches alsnog kunnen bestellen! Deze is eind vorige week gearriveerd, en ik ben er helemaal blij mee!

Uit de nalatenschap van mijn oma is nog een Certina Blue Ribbon tevoorschijn gekomen, welke van mijn overgrootvader geweest is. Aanvankelijk was het plan om deze te verkopen, maar na wat nadenken leek het mij toch wel erg leuk om deze een servicebeurt te laten geven en de Speidel-flexband te vervangen voor leer. Ik kijk er heel erg naar uit om dit horloge te gaan dragen! Ik zal hier in de toekomst een apart topic voor maken in de vintage sectie! Leuk detail: vanaf 1978 heeft het horloge in de kast gelegen, maar even schudden en gelijk weer lopen!

Erg leuk om de verhalen van iedereen te lezen!

Groeten Thomas

36 likes

Welkom Thomas!

Mijn beste,

Thomas, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom en veel plezier hier op ons mooie Forum.

Dat is mooi en ik zou hem ook houden als aandenken. Dat die loopt is fijn maar laat hem eerst servicen voordat je hem gaat dragen.

De kans op schade is groot als je hem nu laat lopen zonder enig onderhoud.

Dank voor de tip, ga ik zeker doen!

1 like

Welkom Thomas! :hugs:

Welkom hier!

En mooie certina! Ik zou hem.inderdaad een beurt geven, en daarna ermee shinen!

Welkom op het Horloge Forum en veel plezier hier gewenst. Erg mooi dat je de Certina van je overgrootvader gaat dragen! Service en een leren band, dan heb je een fantastisch horloge. Zelf draag ik regelmatig meer dan zestig jaar oude horloges met een diameter van 33 mm of zelfs kleiner, dat is prachtig.

Welkom :smile:

Welkom hier! Mooie Certina. :+1:

Hartelijk welkom.

Welkom hier en die Certina nooit verkopen. Zo’n aandenken aan je overgrootvader hb je maar één keer.
Daarbij is Certina een erg goed merk.

image

Welkom en veel plezier op het HF!

Welkom Thomas!:+1:

Welkom!

Welkom Thomas!

Hoi Thomas,
Welkom hier.
Als beginnend horlogeliefhebber ben je hier aan het goede adres.

Een horloge verzameling is leuk, maar de horloges met een verhaal zijn uniek. Daarom deze Certina NOOIT wegdoen.
Een gekocht horloge zal nooit hetzelfde gevoel geven als een horloge dat je eigen opa heeft gedragen.

Op het forum is wel een goede horlogemaker bij jou in de buurt te vinden, die dit uurwerkje een service geeft. Dat zal je de kop niet kosten en je kan het horloge dan met veel plezier gaan dragen.