Even voorstellen + mijn eerste Rolex

Beste horlogevrienden,

Stiekem keek ik al een tijdje mee op de achtergrond maar nu wil ik me graag voorstellen en mijn verhaal vertellen over m’n passie voor horloges.

Die passie begon eigenlijk al op m’n 16de toen ik mijn eerste echt horloge kocht een: Seiko Kinetic Arctura Chronograph SNL023P1 SNL023P SNL023. Die heb ik zeker 12 jaar met heel veel plezier gedragen.

Maar er begon wat te knagen ik wilde graag een Zwitsers horloge want ja daar komen toch de beste horloges vandaan?

Maarja geld voor een Rolex had ik toen nog niet. Maar ik was wel verliefd geworden op het Submariner model. Een probleem! Natuurlijk zijn betaalbare neppers maar dat vind ik echt niet kunnen. Toen kwam ik op het fenomeen “homages” dus ging ik me verdiepen in merken als, Squale, Steinhart en Davosa.

Rond die tijd ben ik dus ook lid geworden van het forum en zo kwam ik in contact met @Floris155 die had op dat moment een Davosa Ternos Ceramic te koop. Ik vond dat een erg geslaagd model en besloot om contact te leggen. Hij heeft nog extra schakels voor me besteld zodat ik het horloge met een gerust hart kon aanschaffen. En ik heb hem met veel plezier gedragen.

Maar jullie raden het al… als je zo’n homage draagt gaat het toch knagen elke keer als je naar je pols kijkt en bedenkt dat daar eigenlijk een Rolex Sub moet zitten. Dat ging in m’n hoofd zitten en in 2018 de knoop doorgehakt en besloten om ervoor te gaan sparen. Na bijna 2 jaar sparen was ik een aardig eind op weg en toen dacht ik laat ik eens contact leggen met een dealer om te kijken hoe het met de beschikbaarheid zit. Uiteraard al voldoende gelezen op het forum over wachtlijsten, grijze dealers etc. Dus ik heb een email getikt naar S&C in Den Haag en Rotterdam. Het leek wel een soort sollicitatie / motievatiebrief.

Één week na het versturen van mijn email kreeg ik een telefoontje van een 070 nummer in eerste instantie niet bij stilgestaan maar het was een verkoper van S&C in Den Haag. Die wilde mij graag uitnodigen om meer achtergrond informatie te geven over Rolex en het door mij gewilde model: Submariner (met datum).

Dus ik ging op zaterdag 6 juni richting Den Haag en heb daar zitten praten over Rolex en kreeg al snel te horen dat het zeer moeilijk was om aan dit model te komen. Zeker met de huidige corona tijden zou het zeker nog wel een jaar duren voordat ik het model kan aanschaffen. Ik had ook zeker niet verwacht dat ik hem gelijk kon meenemen en zei dat ik graag wilde wachten. Mijn gegevens werden genoteerd en ik ging naar buiten met een papiertje waarop stond: Rolex 116610LN bestellen wanneer mogelijk. Nou dacht ik… ben ik nou gewoon naar buiten gestuurd met een papiertje en that’s it. Maar goed ik moest toch nog de laatste euro’s sparen om het hele bedrag compleet te hebben.

Afgelopen vrijdag gaat mijn telefoon wederom een 070 nummer wat ik niet ken. En wat schets mijn verbazing het was S&C! En de verkoper zei dat het model binnen was en of ik hem dit weekend kon komen afrekenen? WHAAAT?! Ik begon er spontaan van te stotteren maar besloot gelijk te zeggen dat ik hem zaterdag kon komen halen. OMG wat heb ik gedaan… gelijk vrouwlief gebeld en het verhaal uitgelegd, in overleg het resterende bedrag vrijgemaakt van onze gezamenlijke spaarrekening en m’n daglimiet verhoogd.

Afgelopen zaterdag gingen we samen naar Den Haag eerst heerlijk geluncht in de zon en daarna naar S&C. Alle verkopers waren helemaal blij voor mij en hebben me meerdere malen gefeliciteerd met m’n aankoop en er werd nog even benadrukt hoe bijzonder het was dat ik slechts 2,5 maand heb moeten wachten. Het mooiste is dat ik afgelopen zondag 32 geworden ben, dus ik heb mezelf het mooiste verjaardagscadeau gegeven.

Ik ben nog steeds zo verbaasd als ik naar m’n pols kijk en zie wat er omheen zit! Ik heb hem gewoon! Wat gaaf zeg. Hier ga ik echt zo van genieten. En… er is nog hoop mensen!

Genoeg gelult, tijd voor wat foto’s. Bedankt voor het lezen en ook voor het besmetten met het horlogevirus, want zonder jullie passie en dit forum had ik nooit de stap gezet om het ook echt te doen.

WB

67 likes

Niet je volledige naa… te laat!
Van harte welkom WB.

Leuk verhaal en welkom!

Mooi man! Blijft een knallert! :ok_hand:t3:

9 likes

Welkom :+1: en gefeliciteerd met jouw geweldige NA.

Welkom :slight_smile:
En mooie aankoop! Lekker dragen en nooit meer wegdoen :smiley:

Mooi verhaal en welkom!
Zo te zien is het goed terecht gekomen.
Dat zien de AD medewerkers vrij snel.
Veel plezier er mee!

12 likes

Geweldig verhaal,gefeliciteerd met je eerste rolex. Misschien moet je een moderator raadplegen voor het verwijderen van je naam😎

1 like

Goed verhaal, Wouter. welkom.

Welkom bij de club van Rolexbezitters. Veel plezier ermee, dat gaat wel lukken volgens mij.

Haha mooi verhaal! Soms moet je gewoon mazzel hebben. Gefeliciteerd met jouw eerste Rolex!

Welkom, Wouter. Mooie aankoop. Gefeliciteerd! Nog veel plezier op ons forum.

Goed gedaan :+1: en welkom!

Mooi verhaal en mooi horloge mag je met trots dragen👍

Van harte gefeliciteerd! Heel tof om je verhaal zo te lezen en leuk dat S&C het je heeft gegund. :grin: Zo werkt het dus blijkbaar toch.

Maar vanaf nu moet je wel iets anoniemer door het leven… nee geintje, maar je volledige naam op internet i.c.m. een duur horloge is tricky. :crazy_face:

Welkom bij de club.

Welkom. Inmiddels is iedereen natuurlijk een mail naar SC Den Haag aan het sturen :speak_no_evil::joy:

Zo zie je maar. Met juiste en fatsoenlijke intenties…tof man. Gefeliciteerd! :ok_hand:

1 like

Haha ja kan ik me voorstellen want Rotterdam nog steeds niks van gehoord