Hallo mede horloge liefhebbers
Na jaren op dit leuke en leerzame forum te zitten, dacht ik "het wordt eens tijd dat ik mijzelf voorstel.
Ik ben Jasper, toen ik 12 jaar oud was zag ik een seiko horloge waarvan ik dacht “daar ga ik voor sparen.”
Het was een digitaal seiko horloge de a258-5000. Ik vond het fascinerend dat een horloge op zonne-energie kon lopen.
Toen ik het horloge eenmaal had heb ik het met mijn vader geruild voor een mechanisch horloge omdat de techniek mij aansprak.
Toen dat horloge op een gegeven moment niet meer goed liep heb ik het met een vriendje geruild voor voetbalplaatjes.
Mijn interesse voor horloges was een tijdje bekoeld, totdat ik na diverse baantjes op van mijn eerste serieuze baan in het grafische mijzelf heb beloond met een Tissot rock watch.
Erg veel plezier van dat horloge gehad, totdat mobiele telefoons opkwamen en ik het nut van een horloge niet meer inzag.
Totdat ik een jaar of 10 geleden op marktplaats een seiko a258-5000 zag.
Heb even getwijfeld ook omdat de vraagprijs 300eu was, maar heb hem toch aangeschaft.
Toen was de beer los, na een Tissot chrono xl kwam een skx 007j een flightmaster, die ik aan mijn stiefzoon cadeau heb gedaan. Een Orange Monster eerste generatie. Een mooie seiko 5, diegene die zo op een Seamaster lijkt etc. etc.Mijn laatste aanwinst is een 6139-6012, waar ik op Ebay een saffier glas, pakkingen en bracelet heb gekocht.
Ik kijk veel youtube zoals chronoglide met Kalle Slaap, weekend watch repair en my vinted watches. Met horloge snobs heb ik niet zoveel en ik vind dat veel channels over verzamelen veel gaan over iedere week een nieuw horloge en deze “moet” je hebben. Ben mij steeds meer aan het verdiepen in de techniek, maar aangezien ik in een Amsterdamse sociale huurwoning woon van 37m2 heb ik daar niet echt de ruimte voor.
Mijn vriendin is 2 en een half jaar geleden overleden en mijn horloges hebben mij ook er doorheen geholpen.
Blij dat er een forum als dit bestaat met mede “watchnerds” en we elkaar kunnen helpen.
Tot Horens Jasper