Even voorstellen/NA x2 - dlangkmp6

Beste Horlogeliefhebbers,

ik ben al een tijdje (stil) actief op het forum en heb de nodige topics met veel interesse meegelezen. De liefde en interesse voor horloges heeft er altijd al gezeten, maar ik ben er tot kort geleden niet heel serieus mee bezig geweest. Na het afronden van mijn studie en het krijgen van mijn eerste baan was het een mooie gelegenheid om mijn eerste serieuze horloge aan te schaffen.

Ik heb een zwak voor de wat meer klassiekere horloges en deze moest dan goed te dragen zijn bij een pak en de casual outfit in het weekend. Dit heeft geresulteerd in de aanschaf van deze claude bernard (broertje van edox) automaat met een kleine open heart toevoeging in de wijzerplaar wat het voor mij toch interessant maakt. Lang heeft het niet geduurd voordat de volgende aanschaf werd bemachtigd, dit keer mijn eerste vintage. Een longines conquest (1975) die is overgenomen van een forumlid!

Voor een volgende aanschaf ben ik opzoek naar een mooi horloge op staal, of een chronograaf let wel; ik ben in tegenstelling tot de meeste hier geen fan van duikers… (sorry) Iets in de stijl van de seiko presage lijn, hamilton jazzmaster ligt mij meer. Ik ben heel benieuwd of iemand nog leuke ideëen heeft voor een budget tot 1500? Dit mag zowel nieuw als vintage zijn.

Enkele grails voor later; omega constellation pie pan, JLC ultra thin moon.

groet,

dave

27 likes

Welkom. Ik vind de Longines erg mooi.:sunglasses:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en zeker een mooie longines

1 like

HĂ© Dave, welkom. :wave:

1 like

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

1 like

Van harte welkom :clap:

1 like

Welkom! Ik zou echt serieus gaan kijken naar een vintage Oris of naar de Omega Pie Pan. Geniet van de vele topic’s en alle kennis die er is

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom, in die fascinerende wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Zoals je zelf al zegt; een Omega Connie Pie-Pan. Eventueel mét de originele stalen BOR band.

1 like

Een frederique constant is misschien wel iets voot je, mag wel klassiek genoemd worden en gebruikt veel waar voor je geld.
Dit zijn die van mij:

Ze hebben ook wel een aantal modellen in jlc stijl, oa moonphase slim line als je van de ultra thin moon houd.

1 like

Welkom, ik vind die Longines echt prachtig!

1 like

oris heeft inderdaad mooie horloges, minder bekend met hun oudere werk. De pie pan ligt denk ik buiten dit budget?

1 like

Ja dat klopt, maar je kunt ook verder sparen :wink:

1 like

Welkom

1 like

Welkom op HF :+1:

1 like

Welkom.

1 like

Er staat een bloedmooie Pressage te koop in de blauwe zone. Niet de mijne overigens :grinning: en tegen een zeer aantrekkelijke prijs!

1 like

welkom :grin:

1 like

Welkom David.
Als ik naar je nickname kijk, denk ik dat je wachtwoord en gebruiksnaam hebt omgewisseld :joy:

Seiko Presage is bijna altijd goed.

2 likes