Hallo allen,
Al twee maandjes actief op het forum, aangezien mijn horlogeliefhebberij flink is aangewakkerd het afgelopen jaar.
Mijn naam is L., 31 uit het noorden des lands. Mijn eerste horloge was een LEGO horloge gekregen van sinterklaas, altijd met veel trots gedragen op de basisschool! Zelfs destijds een tijdje twee horloges tegelijk gedragen. Geen idee waarom maar zoiets deed je toen gewoon.
In mijn jeugd hier en daar wat horloges gekocht, puur omdat ik ze mooi vond. Zo onder meer twee stuks van het (niet meer bestaande) microbrand Greyhours. Daarnaast een Raketa op een veiling gekocht.
In afgelopen jaren echt gaan verdiepen in de werking van horloges, uurwerken, materiaal, en voorheen onbekende termen als ‘bezel’.
Dit resulteerde in het willen hebben van een mooie duiker, uiteindelijk uitgekomen op de Seiko 6105-8000. Deze is echter niet meer te koop, of te koop in deplorabele staat voor veel geld. Daarom een San Martin hommage gekocht. Ik moet zeggen, uitstekend ding (naar mijn mening).
Gedurende afgelopen jaar is mijn smaak toch meer gaan ontwikkelen, en heb ik duizenden horloges bekeken! Natuurlijk een vrij nutteloze bezigheid maar ik denk toch dat ik onbewust een ‘sieraad voor de pols’ zocht. Dit moest ook een vorm van expressie worden, d.w.z. welke eigenschappen zoek ik nou echt voor mijn horloge?
Dit waren: Solar quartz, titanium (wel grade 5) of titanium coating, duiker, 40mm of kleiner diameter, hoogte niet meer dan 11mm. Daarnaast wou ik graag een dial met de klassieke uuraanduiding middels rondjes/driehoekjes. Na een maandenlange orientatie uiteindelijk uitgekomen op de Lum-Tec Solar Marine 2. Voldoet aan alle eisen, maar, het belangrijkste, ik vond hem gewoon heel erg mooi!
Vandaag binnen gekregen via de Europese distributeur van dit Amerikaanse merk. Hierbij wat foto’s:
Erg blij mee!!