Na hier inmiddels een tijdje te hebben meegelezen vond ik het wel eens tijd worden om me voor te stellen (volgens mij is dit bijna de standaard zin van alle nieuwe voorstellen, maar goed ). Een bescheiden NA leek me daar in ieder geval een mooi moment voor!
Een aantal jaar geleden vroegen mijn ouders mij of ik een mooi aandenken wilde van hun in het teken van het afronden van mijn PhD. Aangezien ik dit volledig naast een normale baan heb gedaan, (8 jaar lang, ondertussen getrouwd, kinderen, nieuw huis etc.) was dat voor mij ook wel een memorabel gegeven en vond ik het dus des te mooier om een blijvende herinnering hier aan te hebben. Na een tijdje er over na te hebben gedacht kwam ik uit bij een horloge. Ook al had ik vroeger altijd een horloge om (in de categorie Loris, Casio etc. met als key feature dat je er telefoon nr’s in op kon slaan) had ik de laatste jaren hier niet zozeer meer bij stil gestaan, maar inmiddels kan ik niet meer zonder.
Anyway, mijn eerste stap in de wondere wereld der horloges werd een mooi mechanisch horloge, een Hamilton Jazzmaster Thinline auto (zie hieronder - hier nog op z’n oude bandje, inmiddels een nieuw identiek bandje) met een mooie open back. Ik was vooral opzoek naar een mooie dress-achtige watch, maar vooral ook dun (was bang dat ‘grote lompe horloges’ die een tijd hip zijn geweest mij niet zouden staan). Dit horloge siert nog steeds het meeste mijn pols en ik ben eigenlijk verbaasd dat ik dit model niet vaker langs zie komen hier op HF.
In het weekend merkte ik dat ik het spannend vond dat horloge om te doen, dus kwam er een mooie beater bij, een G-shock GA2100. Een prima horloge waar ik vooral niet bang voor ben dat er een krasje op komt. Na een tijdje begon het toch echter te kriebelen, en merkte ik dat ik wat zocht tussen de twee in. Iets minder dress watch, maar ook iets minder rugged voor de meer casual momenten. Uiteindelijk werd ik mede door mijn broer (die ook wel eens hier op het forum rondzwerft) dit forum in gezogen. Dit had alleen een beetje een averechts effect (naja, half). Ik kwam namelijk ook hele mooie duikers tegen, en vind eigenlijk dat een mooie diver niet kan ontbreken in de collectie. Er zijn nog veel opties, maar ik werd toch wel een beetje verliefd op de Speedmaster lijn. Het prijskaartje wat daar aan hangt is echter ook weer vele malen hoger dan ik eigenlijk bedacht had.
Dan toch even naar de NA. Aangezien ik toch eens het speedmaster model (of iig een afgeleide daarvan) wilde proberen, zowel qua maat als type, vond ik de MoonSwatches wel een mooie tussenstap die gelijk ook nog eens paste in mijn eerdere doel. Het is een mission to Pluto geworden, aangeschaft via C24 (bij een Nederlandse meneer waarvan het mij niet zou verbazen dat die hier ook ergens rondloopt). Mijn mening? Een leuk horloge (erg licht), maar leuk voor erbij. Het bandje ben ik nog niet zo blij mee. De gesp en het klittenband maken het een beetje lomp t.o.v. het horloge zelf. Daarnaast is de maat ook nog “mwa”, een beetje aan de kleine kant, zelf als is die 2mm groter dan mijn Jazzmaster, maar misschien moet dat nog even wennen en gaat dat er anders uit zien met een andere band.
Naja, tot zover even het verhaal, en laat ik jullie achter met een paar foto’s!