Even voorstellen - Nasa

Hallo iedereen!

Na een tijdje mee te lezen vond ik het tijd om mezelf even goed voor te stellen. Ik ben ‘Nasa’, 29 jaar oud en afkomstig uit België. Sinds zo lang ik mij kan herinneren gepassioneerd door horloges…

En dat begon reeds vroeg … Voor mijn eerste communie koos ik als cadeau, jawel een horloge. Dat horloge heb ik vandaag nog steeds in mijn bezit, al wordt het niet meer gedragen :slight_smile:

Enkele jaren later, toen ik +/- 10 jaar was wou ik absoluut een horloge op stalen band. Uiteindelijk ging mijn keuze uit naar deze Calypso, die ik momenteel ook nog in mijn bezit heb:

Toen ik naar het middelbaar ging was de tijd opnieuw rijp voor een nieuw horloge. Deze keer kocht ik ook eentje op staal (staat momenteel op leder) bij de lokale juwelier. Mijn keuze ging uit naar deze Festina die ik ook nog steeds in mijn bezit heb:

Niet veel later volgde deze Casio klassieker, heb geen idee meer waar ik deze vandaan heb gehaald:

Er kwam vervolgens ook nog een Tissot PRS200 bij, die ondertussen mijn ‘beater’ is geworden:

Een andere hobby van mij zijn auto’s en meer specifiek Italiaanse auto’s. Een Ferrari horloge kon in mijn collectie niet ontbreken (de Panerai versies waren toen nog veel te duur voor mij als student). Rond mijn twintigste kocht ik deze

:

Niet veel later studeerde ik af en dat was opnieuw een moment om te herdenken met een horloge. Dus kocht ik mijn eerste automaat. Ondertussen was ik volledig ondergedompeld in de hobby en begon ik online fora / YouTube-kanalen / FB groepen e.d. te ontdekken. Deze Hamilton Jazzmaster Open Heart was hier het gevolg van:

Niet veel later kwam er nog een klassieker in de collectie: de Seiko SKX:

Ondertussen heb ik ook twee horloges doorgegeven gekregen binnen de familie. Een Gigandet 18K manual wind polshorloge van mijn overgrootvader en een zakhorloge van mijn over overgrootvader! Dit horloge is ondertussen al 5 generaties in de familie!

Uiteindelijk heb ik ook nog even een Rolex OP Rhodium dial en 16570 Explorer II Polar in mijn bezit gehad. Maar heb deze verkocht en overgestapt op een Submariner 16613 LB dat ik momenteel draag:

Hopelijk tot snel op het forum! Momenteel zou ik graag in de (nabije) toekomst een Panerai toevoegen aan de collectie (ben verliefd op de PAM088 :wink: ).

Groeten,

Nasa

48 likes

Een indrukwekkende verzameling en een hoop horloges met een verhaal.
Welkom op HF :+1:

1 like

He NASA!

Ben benieuwd waar je nickname vandaan komt. Toevallig interesse ruimtegerelateerde horloges?

Ook gaaf om te zien dat je al je horloges nog hebt bewaard. Welkom!

1 like

Leuke introductie! Welkom en veel plezier op HF!

1 like

Ik had op zijn minst een Speedmaster verwacht bij je nick @Nasa :thinking:
Staat er wellicht één op je verlanglijst?
Welkom hier!

2 likes

Thanks! Zeker interesse in ruimtegerelateerde horloges, maar mijn nickname is vooral gerelateerd aan mijn tienerjaren en de naam is blijven hangen als nickname voor fora e.d.

1 like

@Roger_Beep : Speedy komt er hopelijk ooit en staat op het lijstje (alleen niet meteen bovenaan, eerst een Panerai) :wink: . Vooral de Tin Tin versie spreekt me aan, maar die prijs is helaas een stukje hoger dan de standaard speedy.

1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom, mooie intro!

1 like

Welkom. Gezien je nickname, geen Speedy? :grinning:

1 like

Not yet :slight_smile: Zal er ooit wel eens van komen. Maar de honger naar een Panerai is groter momenteel :grin:

1 like

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

1 like

Nasa, welkom op HF

1 like

Mooi verhaal en mooie horloges, welkom hier en veel plezier op het Forum!

1 like

Leuk om je reis te zien en dat je de oude horloges ook nog in bezit hebt! Mooie verzameling!

Welkom :slight_smile:

1 like

Welkom!
Mooi om een horloge al vijf generaties in de familie te hebben.

1 like

Mooie collectie, welkom!!

1 like

Leuk verhaal! Welkom.

1 like

image

1 like

Hallo en welkom! :wave:

1 like