Even voorstellen, nieuw op het forum

Beste horlogeliefhebbers,
Al jarenlang geïnteresseerd in horloges en ik lees hier ook al een hele tijd mee zonder te registreren.
Mede door een recente aankoop toch maar even voorstellen.
Sebastiaan, uit het zuiden des lands (limburg).
Mijn collectie is nog niet groot, maar ik ben van plan om zo om de 7-8 jaar een, in mijn ogen, mooie horloge aan te kopen.
8 jaar geleden heb ik na een aantal ‘‘Budget’’ horloges een wat serieuzere aankoop gedaan. Een Citizen Promaster Ecodrive. Deze bij een juwelier in de buurt besteld omdat er destijds geen dealer in de buurt zat.


Zeer tevreden over, super betrouwbaar en uitermate veel gedragen. En uiteraard zonder batterij.
1 reparatie gehad aan de kroon, maar vakkundig gerepareerd bij een service center van Citizen.

Een tijd daarna (ca. 1 jaar) zocht ik een net model om te dragen, echter na die uitgave wilde ik een wat goedkopere horloge.
Uitgekomen bij een HugoBoss bij dezelfde juwelier:


Leuke klok, ook regelmatig gedragen.

Al jaren keek ik naar automatische horloges. De techniek boeide me, en ik wilde altijd al graag een Zwitsers automatisch uurwerk. Uiteindelijk na veel zoeken zeer geïnteresseerd geraakt in het merk Maurice Lacroix. De Pontos serie, en dan specifiek de ‘‘Day-Date’’ in het antraciet is in mijn ogen zeer tijdloos en vond ik uitermate mooi.
Onlangs de knoop doorgehakt en hem aangeschaft. Ben er super blij mee.

Eigenlijk ook aangemeld op het forum om mooie horloges van anderen te aanschouwen. Wat een diversiteit hier op het forum. Heb al aardig wat mooie voorbij zien komen, voor mij bekende en onbekende merken.
En ik ga er van uit dat er nog zeer veel voorbij gaan komen!

16 likes

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Alleen wel een gevaarlijk forum als je doel is iedere 7-8 jaar een nieuw horloge te kopen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Van Harte Welkom Sebastiaan, al een mooie en qua kwaliteit groeiende collectie. Dat gaat nog wat worden als je hier een tijdje rondstruint. Veel plezier!

1 like

Van harte welkom Sebaas! :slight_smile:

Mooie startcollectie heb je al bij elkaar :+1:

Heel veel plezier op het HF en voor ik het vergeet… een horloge is per definitie niet “tijdloos” :smiley: :smile:

Vriendelijke groet, Harry.

Welkom!!!
Die ML zit ik ook wat mee in gedachten. Ook de Frederique Constant horloges erg mooi.
In ieder geval een automaat…

Veel leesplezier!!!

Mijn beste,

Sebastiaan, van harte welkom in die wonderlijke wereld van het HorlogeForum!!
Je zal je draai hier snel hebben gevonden!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom!

Welkom :relaxed:

Welkom op HF .

Welkom!

Welkom op HF!

Als je daar serieus in bent: NU uitloggen en wegblijven! :smile:

1 like

Welkom, Sebastiaan! Die ML heeft een mooie wijzerplaat, vind ik.

Welkom.

Ik kan je nu al garanderen dat je dat niet gaat halen … die 7 á 8 jaar. :wink:

Dank voor alle positieve berichten en complimenten.
Ik ga mijn best doen me er enigszins aan te houden die 7-8 jaar haha. Maar als het sneller weer gaat jeuken en ik kom wederom iets tegen waarvan ik echt denk die moet ik hebben kan het ook sneller gaan :grin:
Maar als er weer iets nieuws komt zal ik sowieso hier weer delen!

Ben lid hier sinds mei 2015. In alle jaren daarvoor, en dat is bijna 50 jaar, slechts enkele horloges(lees prullen) gekocht. Sinds mijn lidmaatschap hier, en dat is nog geen 2 jaar, 5 horloges(nummer 5 komt er aan) gekocht.

Je gaat die 7 jaar niet halen :stuck_out_tongue:

2 likes

Welkom Sebastiaan!

Van harte welkom :clap:

Pieter.

Welkom op HF :thumbsup:

Welkom en succes met je doel om eens in de 7 a 8 jaar een nieuw horloge te gaan kopen. Gaat niet lukken als je hier wat langer rondkijkt vrees ik :joy:

1