Beste leden,
Een aantal weken geleden ben ik begonnen met het plaatsen van (kennis)topics voor horlogeliefhebbers onder onze bedrijfsnaam van Bulang and Sons. Graag zou ik me toch even persoonlijk voorstellen, aangezien ik al een tijdje verantwoordelijk ben voor dit account. Mijn naam is Guy en ik ben nu ongeveer 1 jaar werkzaam bij Bulang and Sons, daarvoor was ik er klant (en student) . De horlogehobby begon bij mij ongeveer 10 jaar geleden en de laatste jaren is het alleen maar erger uit de hand gelopen… Mijn werk bij een horlogehandelaar heeft daar natuurlijk nog een schepje bovenop gedaan. Daarnaast ben ik nu bezig met een opleiding uurwerktechniek, waarmee ik hoop zo snel mogelijk een mooie werkplek thuis te kunnen maken…
Ik zie het Horlogeforum als een plek om lekker ‘low level’ met medeliefhebbers te praten en mogelijke kennis of ervaringen te delen. Een plek om het gewoon even over horloges te kunnen hebben en daarbij natuurlijk ook de prachtige stukken die ik tijdens mijn werk tegenkom. Man… wat zijn dat er veel en dat binnen een jaar tijd…
Hieronder een zeer verrassende ervaring van deze week:
Als student horlogemaker krijg ik van veel mensen oude horloges toegestuurd om gewoon aan te kunnen werken. Deze week kreeg ik dan weer een bak thuis, VOL met horloges, van alles en nog wat door elkaar. De eigenaar wilde ze allemaal in de prullenbak gooien. Enthousiast begin ik natuurlijk alle horloges uit de bak te halen om te kijken wat er allemaal tussen zit. Tot mijn verbazing zag ik een erg bekende kastvorm in de hoop. Natuurlijk ga je er dan vaak van uit dat het nep is, maar toen ik het eruit haalde zag ik het meteen: het was een prachtige originele Seamaster 600!
De bak…
Het horloge met prachtige patina:
Het 601 caliber loopt zeker niet slecht, maar ik zou het graag servicen om er ervaring mee op te doen, dit wil ik dan ook binnenkort gaan doen als ik wat meer handigheid heb opgebouwd. Nu alleen nog een bandje zoeken . Zo blij met deze beauty…
Onderstaand een video (in het Engels / Bulang and Sons stijl) over de vondst:
Een heel fijn weekend gewenst!
De mijne start in ieder geval super zo…
De groeten uit Limburg en geniet van de horlogehobby,
Guy