Even voorstellen - Noob op horlogeforum

Hi,

Ik ben maar een paar dagen actief op Horloge Forum en heb al veel mogen watertanden van de mooie foto’s in de verschillende posts. Het is tijd om een kleine toelichting te geven van de verschillende horloges die ik heb en misschien per horloge een kleine anekdote mee te geven.

Mijn liefde voor automatische horloges is eigenlijk begonnen met een Fossil skeloton. Met deze horloge ben ik gefascineerd geraakt met de mechaniek. Ik merkte dat ik vaker naar mijn horloge keek voor de bewegende onderdelen dan de tijd. Ik heb hem nog steeds, maar draag hem niet meer.

Mijn eerste serieuze automatische horloge was een Hamilton Khaki via Marktplaats. De schrik was groot toen ik het pakketje opende, want het horloge lag los in de doos zonder bescherming. Bij ontvangst mocht ik hem gelijk aanbieden aan de service center. Dat was een goede zet want bij de servicecenter hebben ze het uurwerk gemaakt en goed gepolijst. Is een jaar lang mijn daily geweest.

Een jaartje later kwam ik op Marktplaats een Baltic Aquascape tegen voor een mooie prijs. Ik heb in totaal 2 keer met de verkoper mogen afspreken. Bij de eerste ontmoeting had de verkoper alles compleet, behalve het horloge, die was hij vergeten in de doos te stoppen.

Mijn eerste nieuwe horloge heb ik begin dit jaar gekocht. Het is een RZE Fortitude GMT. Deze horloge heb ik echt gekocht puur op de specs, dus titanium en GMT-functie. Ergens merk ik dat ik er al op uitgekeken ben, dus lesson-learned voor mij; koop vooral niet nieuw. Ik hou deze nog een tijdje als daily beater maar ik zal hem over een jaartje verkopen. Nu vind ik het zonde om het verlies te nemen.

Tussen al reeds genoemde horloges was ik nog in het bezit van een Tissot Le Locle en een Zelos Swordfish. Beide heb ik afgelopen maand mogen verkopen. Bij het aanbieden van deze horloges via Marktplaats, toen heb ik “per ongeluk” op een advertentie Zelos Blacktip Desert Sand geklikt. Die wilde ik hebben. Gisteren met het mooie weer, dan komt het horloge tot leven. Alles is erg “shiny”.

En vandaag heb ik de band van de Zodiac Sea Wolf ingekort. Dit was de eerste keer voor mij om te werken aan jubilee band. Geleerd dat je voor een jubilee schakel 2 pinnen moet verwijderen. Ik kan me voorstellen dat het komisch was geweest om me te zien prutsen. Deze ga ik echt dragen vanaf mijn verjaardag na kerst. Eigenlijk was het niet de bedoeling om deze aan te schaffen, maar is wel de reden om me aan te melden bij Horloge Forum.

Ben op de Horloge Forum wel een paar nieuwe afkortingen tegengekomen. Misschien wilt 1 van jullie toelichten wat N.A. is. Ik denk Nieuwe Aanwinst, maar dat zou ik wel een gekke afkorting vinden. Sommige post beginnen met “Mijn nieuwe N.A.”. Zeg je dan “Mijn nieuwe Nieuwe Aanwinst”? De kracht van herhaling?

Hopelijk heb ik je niet verveeld met deze post. En excuses aan de OCD’ers - ik wilde de datum van de verschillende horloges niet aanpassen

96 likes

welkom… brede keuzes zo te lezen

1 like

Hallo Miloc, van harte

op het gezellige horlogeforum.

1 like

Welkom!

NA is inderdaad nieuwe aanwinst. Volgens mij is er nog ergens een topic met veel voorkomende afkortingen.

1 like

Welkom!!

1 like

welkom Miloc,

Dank voor het delen en veel horlogeplezier!

1 like

Welkom

1 like

Welkom op het forum, mooie horloges! Die Zelos is echt tof man!

1 like

yep, ook een welkom hier :ok_hand:

1 like

Goed idee!

Ja vind ik ook.
De stalen band is echt zwaar, net zo zwaar als de horloge zelf. Vandaar dat ik hem heb gewisseld met een lederen band die verkleurd lijkt

1 like

Heb hem even gegoogled. Op leer vind ik hem mooier dan op staal. Op staal komt de dial minder mooi uit vind ik. Maar ik zie het alleen van foto’s natuurlijk en niet in het echt, wellicht dat dat anders oogt.

Die mening deel ik, met staal oogt ie meer als een sport horloge. Op leer komt ie minder sportief over en daardoor meer aandacht voor de dial en “glazen” buiten ring

1 like

Welkom :slight_smile:

1 like

Welkom…:+1:

1 like

:wave:

1 like

Van harte welkom :+1:

IMG_1947

1 like

1 like

Welkom!