Hallo horloge vrienden!
Sinds kort ben ik lid geworden van dit mooie forum maar ik heb mij tot op heden nog niet voorgesteld. Dus bij deze!
Mijn naam is Pieter-Jan en sinds een half jaar is mijn liefde voor horloges weer opgebloeid en heeft een enorme versnelling gemaakt. Altijd al hebben horloges mij enorm aangetrokken. Ooit kreeg ik op mijn 16e verjaardag een Citizen van mijn moeder. Daarvoor meerdere horloges gehad, van Casio tot FlikFlak.
Destijds was Breitling het merk wat voor mij het ultieme horloge was. Nog steeds heb ik iets met Breitling en hoop ooit 1 aan mijn collectie (die nog gebouwd moet worden) toe te voegen. Zoals ik net al zei hebben horloges mij altijd enorm aangetrokken maar om de een of andere reden is dit recentelijk opgebloeid. Ik heb een half jaar geleden deze prachtige Seiko SNE589P1 gekocht. Seiko vind ik persoonlijk te gek, veel horloge voor je geld. De afwerking is keurig en het algehele overkomen van het horloge is voor mij top. Excuus voor de slechte foto’s:
Daarnaast wil ik graag begrijpen waarom bepaalde horloges/horlogemerken nou zo goed zijn? Waarom is een uurwerk kwalitatief goed? Dergelijke vragen. Om hier een beter begrip van te krijgen ben ik mij aan het inlezen in de materie. Op dit moment ben ik bezig met het boek “The Wristwatch Handbook”, daarnaast staan er nog veel boeken op mijn verlanglijstje. Mijn kennis wil ik graag uitbreiden dmv dit forum. Ik heb al veel leuke en mooie topics voorbij zien komen met leerzame reacties.
Voor mij is Omega het ultieme, met name The Speedmaster (cliche ik weet het). Dit merk en model heeft ook mij veel indruk gemaakt en wil zeker een aantal modellen in bezit krijgen. Ik weet dat er merken zijn die kwalitatief beter zijn, kwa uurwerken/afwerking/materiaal gebruik/etc. Maar op de een of andere reden ben ik gewoon enorm Omega fan. Nato Straps, zoals op de foto’s te zien zijn, vind ik helemaal geweldig. Het draagt lekker, straat goed en je kan je horloge heel snel weer anders laten lijken. Ik heb al veel Straps gehad maar moet zeggen dat de Straps van Bark & Jack mij het beste bevallen, kwa uiterlijk en kwalitatief gezien.
Om af te sluiten, heb ik een aantal weken een Tudor Black Bay 58 gekocht. Deze moet nog geleverd worden maar wat een horloge. Mijn eerste “echte” luxehorloge.
Ik kijk er naar uit lekker te lezen op dit forum, nieuwe kennis op te doen en nieuwe mensen te leren kennen met een gezamelijke passie!