Even voorstellen! - PAJB

Welkom bij de club Pieter-Jan.

1 like

Welkom Pieter-Jan op dit leuke en leerzame forum :+1:. Wellicht heb je de Citizen nog die je destijds kreeg, prima horloges net als de Seiko die je nu hebt. Geloof mij, ook in Japan kunnen ze er wat van, zowel qua uurwerken als afwerking van de horloges.
Waarom een uurwerk kwalitatief goed is, is moeilijk te beantwoorden. Heeft met vele factoren te maken, zoals maak het merk de onderdelen zelf voor het grootste gedeelte en wat zijn de materialen die men daarvoor gebruikt. En verder heeft het natuurlijk ook te maken welke en hoeveel complicaties men in het uurwerk verwerkt heeft. Daarnaast zal je merken op het forum dat de meningen over uurwerken nog wel eens willen verschillen.
Daarom best wel slim om naar diverse referenties te luisteren op bijvoorbeeld youtube en veel te lezen. Daarnaast heb je ook veel leden die merkvast zijn en zeer tevreden over het uurwerk. Zelf heb ik van minder gewaardeerde uurwerken tot zeer gewaardeerde uurwerken.

Jou Prospex Seiko is gewoon een heel goed horloge met een prima uurwerk maar dat zal je ondertussen wel gemerkt hebben. Verder draait het natuurlijk bij iedereen om smaak. Voor jou is de Omega Speedmaster het ultieme, bij mij juist weer de Seamaster. Doen ze voor elkaar onder, nee natuurlijk niet beide top horloges :ok_hand:.

Je hebt de Tudor BB58 in bestelling staan, hoop dat het die blauwe is. Ook weer kwestie van smaak, maar ook de Tudor is gewoon top. Nato straps is weer totaal niet mijn ding, hoewel ik ze wel heb hoor, daar ik best een flinke collectie heb. En weet, het begint bij 1 horloge dan slaat het virus toe en zie je zoveel mooie merken voorbij komen, bestel maar alvast een grote box :wink:.

Verder wens ik je veel plezier op dit forum en hoop je vaker voorbij zien komen met nieuwe NA’s met veel foto’s :+1:

Pfff sorry PJ, schrijf soms wel eens te lange berichten. Wen er maar alvast aan :wink: en neem vooral eens een kijkje in het topic “themaweken horloges”, beetje preken voor eigen parochie mag toch wel :grin:

3 likes

Welkom Pieter-Jan, leuk dat je tijd neemt om je even voor te stellen

1 like

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

1 like

Van harte welkom!

1 like

Bedankt voor je bericht en uitleg! Wordt erg gewaardeerd.

1 like

welkom

1 like

:wave:

1 like

Welkom Pieter-Jan op het forum ! :+1:

1 like

Welkom Pieter-Jan,

Je hebt met jouw Seiko en vooral ook met die Tudor BB een mooie start gemaakt.

Een Speedmaster is geen cliché maar een heel populaire klassieker. Als een horloge door de jaren heen succesvol blijft (ondanks de onevenredig sterk stijgende retail prijzen) dan heeft dat zijn redenen. Ik zou de Speedmaster eerder een Icoon dan een cliché willen noemen. Plaatje ter illustratie van het bovenstaande:

IMG_4312

1 like

Welkom!
BB58 Top ding!

1 like

welkom-home

1 like

Veel plezier op het forum.

1 like

welkom hier :ok_hand:

1 like

Eens, Icoon is ook zeker een meer toepasselijke bewoording.

Welkom!

Aangezien er in de horlogeindustrie geen cijfers over MTBF of gemeten prestaties over een lange tijd gepubliceerd worden is dat pure koffiedikkijkerij, vrees ik. Veel mensen hebben hier een “gevoel” bij. Kort en goed: quartz is de superieure technologie, zoveel staat vast.

Buiten dat is een mogelijke maatstaf van kwaliteit zeker ook de afwerking van een uurwerk. Is het industrieel of met de hand gedaan? Wat is de kwaliteit van de afwerking onder een macro-lens? Dat soort vragen. Probleem is dat ieders maatstaf van kwaliteit anders is.

Alles wat de tijd autonoom meet en meer dan een F-91W kost is een echt luxehorloge, inclusief wat je al had. :slight_smile: Gefeliciteerd met de BB58, mooi horloge verder, ga je waarschijnlijk plezier van hebben. :+1:

Eh, niet om het een of ander
 waarom dan een Tudor kopen?

2 likes

Dank voor je antwoorden en inzichten!
Kijk er erg naar uit hier zelf een beeld bij te kunnen vormen, door ervaring etc. Alle extra invalshoeken worden gewaardeerd, dus nogmaals dank.

Terechte vraag/opmerking mbt de Omega. Dit puur prijstechnisch, wij hebben ook net een huis gekocht en dan moet je keuzes maken. Daarnaast ben ik ook groot Tudor fan, de Omega(‘s) komen nog wel.

3 likes

Welkom hier!

1 like

welcome home

1 like

Welkom :+1:

1 like