Ik stel me graag even voor als nieuw lid. Mijn naam is Patrick S., en ik ben al jarenlang een grote liefhebber van alles wat met James Bond te maken heeft. Zijn indrukwekkende gadgets én stijlvolle horloges fascineerden me al op jonge leeftijd. Toch heeft het horlogevirus me lange tijd niet echt te pakken gekregen. Ik vond ze vooral prijzig en zag de meerwaarde er destijds niet van in.
Dat veranderde compleet toen ik op mijn huidige werkplek terechtkwam. Mijn leidinggevende bleek een gepassioneerde horlogeliefhebber en vertelde wekelijks met veel enthousiasme over verschillende modellen. Zijn enthousiasme werkte aanstekelijk, en voor ik het wist, zat ik zelf op websites te neuzen, YouTube-video’s te kijken en – jawel – werd ik lid van dit forum.
De grote ommekeer kwam toen mijn leidinggevende mij een Tissot PRX Powermatic 80 cadeau deed. Bijzonder! Dat horloge had ik al eerder vol bewondering besproken, en toen ik het ‘zomaar’ cadeau kreeg was ik verkocht. Vanaf dat moment wist ik zeker dat dit niet de laatste horloge in mijn collectie zou zijn. Mijn voorkeur gaat momenteel sterk uit naar de Omega Seamaster-serie – hét horloge van onze Britse geheime agent. Hoewel James Bond vroeger ook Rolex en andere merken droeg, heeft de Seamaster voor mij een unieke aantrekkingskracht. Een horloge kiest de drager, niet andersom, is mij dan ook verteld.
Hoewel een Seamaster nog even op zich laat wachten, heb ik inmiddels wel een MoonSwatch (Saturnus) aan mijn collectie toegevoegd. Het begint te kriebelen, dus wie weet hoe snel het gaat! Tot die tijd draag ik mijn Tissot met veel trots.
Wat een rotmeneer om jou een virus aan te smeren en in de verdommenis te trekken.
Hij maakt er wel werk van!
Exact mijn gedachte! Zoals ik al zei, hij maakt er wel werk van. Geen halve Haarlemmerdijkies in ieder geval!
En nu heeft jouw leidinggevende jou waar hij je hebben wil! De boef!
Nou, door hier lid te worden, zit je al in het begin van het einde!
Dus… Heel veel sterkte in deze moeilijke en verwarrende tijden!
Alle gekheid op een stokje! Leuk dat je er bij bent en heel veel leer- en leesplezier op het gezelligste horlogeforum van de wereld! Vind ik dan. Ik zit ook op WUS (de Amerikaanse variant van dit forum), maar dat is best een dooie bedoening en ik zit op het Duitse Uhrforum. Maar beide evenaren Ons gezellige Nederlandse forum nauwelijks tot niet.
Welkom Patrick, leuk om te lezen! Zeer mooi gebaar van jouw leidinggevende. Ik zou zeggen, koester het zeker. Vroeger kwam het meer voor dat mensen bij een jubileum een horloge kregen met een gravering. Zou het niet erg vinden, moest dat nu nog zo zijn!