Even voorstellen, Patrick

Een paar maanden geleden heb ik op een veiling “per ongeluk” een paar horloges gekocht. Dat was niet helemaal de bedoeling, maar het heeft wel mijn interesse gewekt. Want ik heb nogal interesse in alles wat met mechaniek te maken heeft, in het breedste zin van het woord. En dan bedoel ik van automotoren, visreels, en nu dus ook horloges. Ik vind het machtig mooi, dat er zoveel vernuft en techniek in zo’n klein ding gepropt kan worden. En inmiddels heb ik al heel wat meer horloges. Ik heb nu 4 Seiko’s, en een paar oude Timex (die ik gekregen heb). En ik heb de smaak nu wel even te pakken, want er zijn er nog enkele onderweg. Het enige wat voor mij wel lastig is, dat ik flinke polsen heb. Dus niet ieder model zal me zomaar passen. Natuurlijk zijn daar ook wel oplossingen voor, maar zeg nu zelf, op zo’n brede pols staat geen horloge van 30mm…

19 likes

Welkom op HF :watch::candy:

Mijn beste,

Patrick, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom op het forum!

Welkom Patrick,

ik ken het fenomeen ‘brede polsen’ maar er is hier genoeg advies en raad om je daarbij te helpen! :ok_hand:t2:

Welkom op het forum! Gelukkig het onderwerp “ideale horloge voor mijn polsomtrek” iets wat bij de meesten zal spelen, geen probleem dus :grin:

Die raad kan ik binnenkort wel gebruiken, ik heb me zojuist een Seiko SNZJ05 gekocht. En daar moet straks wel een goede band omheen.

Welkom en veel leesplezier. Kijk vooral naar de mooie foto’s hier, dan wordt je snel op pad geholpen. Maar tof dat je ‘per ongeluk’ in contact komt met deze fantastische hobby :+1:

Welkom hier.

Lijkt me echt een uitgelezen horloge voor een stoere zwarte NATO :ok_hand: lekker bulky horloge hoor :sunglasses:

Daar zijn hier zeker wel goede banden voor te vinden.

Welkom!

Welkom Patrick!

Welkom Patrick!

Welkom op dit forum Patrick!

4 likes

Welkom op het Horloge Forum Patrick en veel plezier hier gewenst!

Ha ha, erg leuk! Maar er zijn ergere dingen in het leven! Ik ben nu weer bij de tijd, na jarenlang geen horloge meer gedragen te hebben.

1 like

Welkom op HF

Welkom. Wel benieuwd naar je polsmaat. Heb zelf een pols van 20cm omtrek. Maar ook vintage horloges uit de jaren 50-70 die vaak niet groter zijn dan 36mm staan me best. Het is ook een kwestie van gewenning en een beetje schijt hebben aan het moderne beeld dat je per se een flinke klatser om ne pols moet hebben.

1 like

Welkom :+1: