Goedemiddag Luitjes,
(“Luitjes” impliceert en duidt mijnerzijds op alle personen, inclusief die van een ander dan mannelijk geslacht, doch dit geheel terzijde).
Mijn naam is Peter, ben 71. Ben jaren geleden lid geweest maar door omstandigheden, w.o. e-mailadres wijziging, druk en andere interesse(s), is dat verwaterd en verloren geraakt.
Ben gek (nog steds) op mechanische horloges en ben in het gelukkige bezit van een paar IWC’s, o.a. Portugieser 8 day en een Ingenieur 322701 alsmede enkele Chronoswissen, nog uit de tijd van Herr Lang. Ze krijgen allen afwisselend draagtijd, om jaloezie onderling te voorkomen.
In mijn vrije tijd houd ik mij bezig met het repareren en restaureren van 400-dagen pendules, jullie weten wellicht, dat zijn die klokjes met van die draaiende balletjes of discs aan een dun veertje. Hierin gaat de voorkeur uit naar klokken rond 1900 - 1920, of eerder. Ondertussen en tussendoor ook weer de horloge-cursus van TZ-school opgepakt, waar ik jaren geleden enkele horlogecursussen gevolgd heb.
Verder maak ik houten speelgoed, meestal auto’s en vrachtwagens en stirling-engines, waarbij het streven is deze op een waxinelichtje werkend te krijgen. Je moet toch wat als je pensionado bent, nietwaar?
Naast dat ik mijn interesse v.w.b. horloges wil verbreden, ben ik tevens op zoek naar een manier om in contact te komen met KoenV.
Het verbreden van mijn interesse v.w.b. horloges richt zich met name op Nederlandse “horlogefabrikanten”, naast Van der Klaauw en Van der Gang. Ben er sinds kort achter dat er dus (veel) meer zijn.
Wat dat betreft valt er voor mij nog wel het nodige door te spitten.
Ik groet u allen,
Peter