Leek me wel eens tijd om niet alleen te lezen maar ook wat bij te dragen aan het forum. Mijn naam is Pieter, van midden 60-er jaren en woonachtig in Noord-Holland.
Ben al zo lang ik me kan heugen geïnteresseerd in horloges, en wist na veel jengelen op m’n 8e mijn moeder zo gek te krijgen een digitaal horloge met van die rode cijfertjes voor me te kopen, ik dacht een Pulsar. Van m’n eerste krantenwijk-geld kocht ik een “gouden” Junghans, daarna een mooie Pulsar Deze 3 stukken ben ik in de loop van de tijd ook weer verloren en zo had ik na mijn studie geen horloge meer.
M’n eerste “echte” horloge werd een Speedmaster Automatic, huwelijkscadeau aan mezelf haha. Daarna een Rolex GMT 16700 en samen met 2 erfstukken is dat heel lang m’n 4-watch collection gebleven. Later nog een Milgauss en een Daytona toegevoegd maar de verzameling bleef stabiel.
Toen gebeurde er iets vervelends: ik ben overvallen en m’n GMT is gestolen. Lang verhaal niet leuk maar had nog erger kunnen zijn, er zijn slachtoffers die nog steeds niet hersteld zijn…
Dit heeft wel een onrustige periode voor de verzameling getriggerd, die is nu geen 6 maar 23 stuks en dan zijn er zeker al 10 weer verkocht. Toegevoegd: Laco, Tudor, veel Seiko (3 SKX-en, WAAROM??), G-Shocks, Timex maar ook een hele serie microbrands Hamtun, Axios enz enz. Conclusie: heel leuk maar véél te veel om alles af en toe te dragen dus missie om is om terug te gaan naar maximaal 12 stukken.
2 erfstukken gaan nooit weg, dus nog 10 plekken in de watchbox te vullen en heel veel om over na te denken. Volgende week haal ik een in elk geval een nieuwe Speedmaster 3681 hesalite op, de Automatic heeft al een nieuwe eigenaar in Italië gevonden.
Tja er is een “16700-vormig” gat ontstaan denk ik waar ik van alles in heb gepast Ik zoek wel naar een 16700 maar dan zou ik denk ik een NOS willen en geen stuk waar iemand anders z’n verhaal aan vast zit. Die zijn er weinig, of ze zijn (te) duur of ik vertrouw het niet. Ergens hoop ik dat iemand 'm ooit voor service aanbiedt en dat ie ingehouden wordt maar dat zal wel ijdele hoop blijken ben ik bang.
Heel zuur, en daarbij ook in 't ziekenhuis terecht gekomen dus nee, niet top. Sindsdien ook geen Rolex meer gedragen in Amsterdam, belachelijk maar waar: het kan gewoon niet meer. Zie ook vorige zomer…
Welkom Pieter. Je hebt een mooie collectie opgebouwd. Wat naar van die overval. Vervelend dat sommige lieden de horlogeliefhebberij op die manier soms een nare bijsmaak kunnen geven.
Gelukkig heb je je niet uit het veld laten slaan en ben je gewoon doorgegaan met verzamelen.