Goedenavond allemaal,
Ik lees al waarschijnlijk sinds 2016 mee op dit forum, maar ik had nog steeds geen account aangemaakt tot eerder deze week. Ik was in '16 ook nog 12 jaar, dus dit was nog een beetje te volwassen voor me. Mijn meestgelezen categorie hier is “vragen over echtheid”, ik heb lachend de saga van Buitenbeentje gevolgd, maar ik kan bijvoorbeeld ook genieten van de interessante verhalen van Lexaf.
Maar goed, mijn naam is Vincent, 21 jaar, op het moment student op het MBO3 in de techniek. Ik ben al sinds ik klein was geïnteresseerd in horloges. Mijn vader droeg er altijd wel eentje en had een bescheiden, maar leuke verzameling. Ikzelf heb als klein kind sinds ik kon klokkijken altijd wel een horloge gedragen, maar dit was meestal van de “ice-watch/action-horloges”-categorie.
Toen ik in 2017/2018 de horloges van mijn allang overleden opa tegenkwam in een laatje begon de hobby aan te wakkeren en begon ik ook meer te leren over horloges op youtube en het internet. Er zat een Casio W-39 tussen, dat was het laatste horloge wat Opa ooit gedragen heeft. Mijn vader gaf me toen ook zijn eigen oude Casio W-59. Die twee heb ik een paar maanden gewisseld gedragen, totdat ik veel meer horloges ging scoren in kringloopwinkels. Ik heb nu ongeveer meer dan 60 horloges verzameld, de meeste zijn Casio’s en Seiko’s(inclusief de dochtermerken Pulsar en Lorus).
Ik probeer meestal in de prijsklasse van onder de 100 euro te blijven, maar af en toe maak ik een kleine uitschieter, maar ik betaal het liefst een goedkopere prijs, via bijvoorbeeld marktplaats, dat gevoel van een Seiko kopen met een nieuwprijs van 300 euro voor maar 90 euro met een paar krasjes vind ik heerlijk. Ik deel deze hobby thuis met mijn vader, dus af en toe leen ik ook wel eens wat van hem en hij wat van mij.
Wat andere hobby’s die ik heb zijn auto’s(kennis, racegames en schaalmodellen) en muziek. Dat laatste spaar ik ook op (vooral)CD’s, LP’s en cassette, dus ik verheug me op de vrijdag, zodat ik mee kan doen aan Plaatjesdag. Hifi is nog een andere hobby van me, maar daar ga ik nu niet verder op in. Verder speel ik ook nog gitaar en basgitaar en ik kan lichtelijk wat op keyboards spelen. Genres waarvan ik hou? Vooral Rock, Metal en Jazz, maar bijvoorbeeld ook Funk, Reggae, Punk, Blues en ouwe Rock N’ Roll, lichtelijk Klassieke Muziek, House, Hardstyle en Hardcore, Disco en jaren 80-popmuziek.
Nou, dat was een heleboel tekst, dus hieronder nog een foto van alle horloges die ik vorig jaar gekocht heb.
Welke?
- Seiko SSB303P1
- Buren Starlite Slender (met Microrotor), €9.50 bij een kringloop😃
- Tissot T-Touch van de eerste generatie (ik ben gefascineerd door de techniek die erachter zit!)
- Timex Ironman T5K608 (maar €2 bij de kringloop, leuk!)
- Armitron Rubik (als een knipoog en dagelijks alternatief voor mijn Opa’s oude Casio W-39)
- Een Pulsar dresswatch met vergulde stalen kast, ik had deze eerst gezien in een kringloop, daarna heeft m’n vader hem als een kerstcadeautje aan me gegeven!
- Niet op de foto: Casio CA53W, deze draag ik als ik naar school ga.
Verder is nog een hoekje te zien van een oude Seiko 5 SNX111 en een ander merkloos kwartshorloge met een stalen kastje.
Bedankt voor het lezen en een fijne avond gewenst allemaal!