Even voorstellen plus een vraagje

Hallo allemaal,

Ben al een aantal jaren een trouwe volger van dit forum maar heb nooit de moeite genomen om me te registreren.

Vanaf jongs af aan ben ik al geïnteresseerd in horloges en heb in de loop der jaren geprobeerd een kleine collectie op te bouwen. Niets heel erg spectaculairs maar dat kan altijd nog komen natuurlijk. Mijn droomhorloge zou een double red seadweller zijn, voorlopig echter ver buiten mijn bereik.

Dit is mijn dagelijkse beater:

Superfijn horloge wat ik inmiddels al een jaar 8 in mijn bezit heb. Toentertijd gekocht omdat met name de tritium tubes mij erg aanspraken.

Deze kreeg ik ooit van een werkgever na het oplossen van wat problemen. Nog nooit een tweede van gezien.

De Seiko SQ100 kreeg ik van mijn moeder toen ik 18 werd. Inmiddels al bijna 20 jaar in bezit en draag deze nog steeds met veel plezier.

Deze Tissot PRS200 kocht ik ooit eens op marktplaats. Moet eigenlijk eens lang een horlogemaker want er rammelt iets binnenin.

Vorig jaar na mijn eerste zakelijke succesjes vond ik dat het tijd werd voor een eerste automaat. Deze Certina sprak mij meteen aan vanwege zijn mooie blauwe lume. Zoek er eigenlijk nog twee schakels bij maar heb deze nog niet kunnen vinden. Hier op de foto samen met het eerste horloge van mijn zoontje.20171027_150504|281x500

Volgende is een Omega handopwinder met grote emotionele waarde, het horloge van mijn opa. Tevens de start van de interesse in vintage horloges.

Mijn vader heeft rommelmarkten als grote hobby. Toen ik hem eens 50 euro meegaf onder het mom van: neem alle vintage horloges die je vind maar mee kwam hij hier mee aanzetten. Gekocht voor 4 euro, soms zit het mee haha.

En dan nu de vraag, hopelijk kunnen een paar experts er iets over vertellen. Laatste rommelmarktvondst is deze Ollech&Wajs. Automatisch uurwerk loopt als een zonnetje. Ik kan dit model echter nergens op het internet terug vinden. Misschien dat iemand hier een idee heeft?

Alvast bedankt voor het lezen, en bedankt voor de afgelopen jaren leesplezier.

16 likes

Leuke collectie. Die milanese band op de Omega handopwind horloge met staat erg goed.
Ik heb verder nog nooit van Ollech&Wajs gehoord. De stijl van jouw model is wel netjes met een bol glas. Wie weet hoe oud het horloge kan zijn… Er staat wel Swiss made op de achterdeksel. Er zijn zoveel Zwitserse merken natuurlijk, waaronder topmerken. De achterdeksel heeft wel een bijzondere vorm.
Is het toeval dat je 2 Omega’s hebt? Of is Omega wel een van je favoriete merken?

1 like

Welkom!

Ollech en Wajs is met name bekend omdat ze in de jaren tachtig uit de failliete boedel van Breitling een hoeveelheid (in-)complete Navitimers hebben gekocht die ze onder eigen naam hebben uitgebracht. Sinn kocht destijds het modelrecht en ook na de doorstart van Breitling onder Ernst Schneider werden er weer Navitimers gemaakt, dus op enig moment kon je deze van drie verschillende merken kopen.

Verder lijkt het een redelijk straight forward dresser horloge te zijn met een ETA automaat. Gewoon een leuk horloge dus.

2 likes

Mijn beste,

Carpy, van harte welkom binnen de gelederen van dit enerverende HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom

1 like

Dank jullie wel voor dit warme welkom!

Omega is wel 1 van mijn favoriete merken maar toch is het puur toeval dat nu 2 in de collectie zitten. De Seamaster handopwinder was het horloge van mijn
opa, gekregen na 40 jaar trouwe dienst. De quartz is een rommelmarkt vondst, echt toeval dus.

Ik kende Ollech&Wajs van de duikers die schijnbaar tijdens de Vietnamoorlog erg populair waren. En ook van de Navitimer-achtige pilotenhorloges die altijd als NOS te koop zijn. Ik wist echter niet dat dit merk ook dressers heeft gemaakt. Dit is ook de eerste dan die ik tegenkom.

Beste,
van harte welkom op dit forum. u heeft in ieder geval een mooie, gevarieerde collectie elk met zijn eigen verhaal. Het 2de horloge in deze reeks komt misschien in deze periode wel eens van pas :smile:

1 like

Welkom en veel plezier op dit forum!

1 like

Welkom Roy! Leuke gevariëerde collectie, mooi al die verhalen erbij. En die Omega handopwinder…op die band…:heart_eyes::heart_eyes:. Veel plezier hier. Willem-Jan

Welkom op HF en veel plezier hier! Mooi die Omega’s, O&W is een goed oud merk.

1 like

Als dit jouw grail is kunnen we elkaar de hand schudden, welkom hier :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

1 like

Welkom en veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Welkom op HF!

1 like