Even voorstellen poging 2: Betula

Welkom!

Welkom :wave:

Van harte welkom Arie :+1:

Welkom terug!

Wederom van harte welkom!

Welkom hier.

Nogmaals welkom dan maar!

Welkom terug op HF Arie.

Welkom weer op dit mooie forum :wink:

Wederom, Arie, een hartelijk welkom. Stoer, die fantastische, nostalgie oproepende motor!

Vandaag en gisteren weer veel spullen voor de werkplek binnengekregen. Zo stilletjes aan raken we “compleet” en kunnen we aan het servicen.

Vorige week twee lekkere ladekasten voor onder het bureau gescoord. Ik heb heel veel gereedschap en gebruiksartikelen in de lades zodat het werkblad zoveel mogelijk leeg is. Werkt fijn en schept rust. Denk dat het bureau nog wat omhoog gaat, maar zal ik moeten ervaren. Op kantoor staat hij hoger. In ieder geval een werklamp er boven. Montage aan het blad zinde me niet omdat de onderzijde van het blad montage technisch niet lekker uitkomt. Dan maar aan de boekenkast die ernaast staat :sweat_smile:

Wil de microscoop nog koppelen aan de laptop voor opnames. Maar kwam er al wel achter dat een van de aangekochte horloges echt “kapot” is. Op de bovenzijde van de balansveer mist een steentje en de veer is een halve (kapot gebroken). Dat was bij een eerste inspectie mbv de microscoop direct te zien.

Even snel een foto met de telefoon gemaakt, maar in de toekomst dus met de afstandsbediening een foto naar de laptop.

Heerlijke werkplek op mijn werkkamer waar ik ook zit als ik thuiswerk (dat bureau staat aan de andere zijde van de kamer). Kan mooi de tuin in kijken.

2 likes

Vandaag begonnen met het eerste horloge om te servicen. Geloof dat ik niet direct de makkelijkste heb gepakt ……… wat een klein spul :sweat_smile:

Foto’s heb ik op de digitale microscoop staan, maar moet even een houder voor de micro-Sd kaart regelen. Dan kan ik de foto’s eraf halen. Ik hoop trouwens dat de microscoop de foto’s heeft gemaakt……. anders heb ik een ander probleem qua montage :thinking::face_with_peeking_eye::smile:

Heb hem vanmiddag helemaal uit elkaar gehaald, maar in elkaar zetten moet nog even op zich laten wachten. Heb oliën etc besteld, maar die laten op zich wachten. Hopelijk komt dat deze week binnen.

Zal in het Vintage topic een apart gedetailleerd topic aanmaken voor de servicebeurt van dit horloge.

In ieder geval een dagje lekker aan de hobby bezig geweest :sunglasses:

Overigens zijn de onderdelen op de laatste foto voor het schoonmaken. Inmiddels ligt alles schoongemaakt klaar voor montage. Ziet er weer fris uit. Horloge was erg vervuild.

Lekker bezig!
Heb je de stenen van de balans er wel uitgehaald voor het schoonmaken? En zelf leg ik de balans liever op zn kop dan bungelend aan die punaise, maar dat is een persoonlijke keuze.

En mocht je er niet uitkomen met de montage, dit is best een gangbaar kaliber dus er zijn er hier zat die op afstand ff mee kunnen kijken :+1:

Wilde de stenen schoonmaken tijdens montage. Dan kan ik ze direct olie geven. Of had ik dat beter op voorhand kunnen doen?

Die punaise twijfelde ik al over. Helemaal omdat ik ff op olie moet wachten. Wellicht beter om hem ondersteboven even opzij te leggen.

Pincetgevoel is nog een dingetje. Vanmiddag 3x lopen zoeken :see_no_evil: De ene pincet is de andere niet.

1 like

Kan ook hoor, als ze maar schoon zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja pincetgevoel duurt even, ik gebruik ook eigenlijk maar 1 pincet, dan wen je sneller en gaat er minder vliegen :rofl:

Ondanks dat ligt er toch een klein arsenaal:

Dapper trouwens om met zo’n kleintje te beginnen :muscle:

2 likes

@TKH die tweede smalle Dumont zeker. Ik had een pincet besteld met kunststof tips. Kan ik de wijzerplaat mee oppakken zonder krassen te maken en bijvoorbeeld batterijen wisselen bij een quartz. Daar had ik het beste gevoel mee. Zeg maar: feedback en ligt lekker in de hand.

Arie ! Nogmaals van harte welkom :+1:mooi stel horloges en BMW motoren …veel plezier alhier :+1: :+1:

Nee die Dumont is minst favoriet, bijna geen veerkracht dus opent bijna niet. De Ali-pincet (27-SA) is mijn favoriet.

Haha……… laat die van mij met plastic tips (welke je overigens kan vervangen (zitten geschroefd)) ook van Ali komen. Heel fijn ding. Thanks voor de reactie, zal eens verder kijken naar deze serie om te zien wat ze meer hebben.

1 like