Even voorstellen Rednas_N

Hallo! Ik ben Sander en ben lid sinds oktober 2018, ik kijk met veel plezier met regelmaat op dit forum maar heb nog niks gepost. Ik kom hier graag om te lezen en informatie in te winnen. Daarnaast ben ik er ook niet vies van om mooie klokjes te kijken.

Mijn collectie bestaat op dit moment uit twee horloges; de LIV Rebel-DDC en een Apple Watch (telt dat mee?).

Daarnaast houdt ik ook graag Kickstarter en Massdrop in de gaten voor leuke deals/horloges. Het LIV horloge heb ik van Kickstarter vandaan. Op zich een heel mooi horloge maar omdat mijn polsen wat klein zijn denk ik dat het horloge eigenlijk wat te groot voor mij is.

Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe toevoeging aan mijn collectie. Ik wil mijn collectie graag uitbreiden met een automatisch horloge met datum. Ik heb al wat onderzoek gedaan en op dit moment kom ik steeds terug bij het merk MAEN, Tisell, Phoibos en Steinhart. Als ik me goed heb ingelezen vallen deze merken onder de Micro Brands en de producten van de zogenaamde ā€œHomagesā€, iets waar je van houdt of niet. Laatst genoemde maakt me op zich niet heel veel uit. Van MAEN heb ik begrepen dat ze binnenkort een nieuw project starten.

De volgende horloges vind ik mooi:

  1. Steinhart GMT-OCEAN One 39 black ceramic
  2. TISELL AUTOMATIC DIVER WATCH BLACK 40 MM
  3. MAEN Hudson 38 Automatic Date
  4. PHOIBOS PY007C 300M Automatic Diver Watch Black

De MAEN valt eigenlijk al af omdat omdat de Kickstarter prijs ver onder de huidige prijs ligt, waardoor ik liever wacht op het volgende project. Bij de Phoibos vindt ik het logo erg overdreven wat mij een beetje afschrikt. De keuze voor de Tisell en de Steinhart heb ik gemaakt omdat je relatief veel voor je geld krijgt en ze beiden een goed binnenwerk hebben.

Terwijl ik nog aan het dubben ben of ik een Tisell, Steinhart of wacht op een MAEN watch wil lees ik hier nog even lekker verder!

13 likes

Welkom en veel plezier op HF! Succes met het uitzoeken van een horloge, neem de tijd!

Welkom

Mijn beste,

Sander, van harte welkom binnen de gelederen van dit enthousiaste HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Sander!

Van harte welkom! Mooi wensenlijstje!

Welkom!

Als je toch een Maen wilt kan je het blauwe gedeelte hier in de gaten houden. Ik zie ze regelmatig in nieuwstaat voorbij voor goede prijzen.

Welkom Sander! Hier vind je alles. Zin/ onzin, mooi/ lelijk, rustig/ agressief, rijk/arm, ruimdenkend/ vanuit zichzelf denkend, ā€¦ en Rolex. Best. Veel. Rolex.
Dat is een statushorloge uit Duitsland maar dat wist je vast al!

Veel plezier hier!

Bedankt voor de leuke reacties!

Rolex heb ik ook al veel voorbij zien komen maar lijkt me voor nu nog een stap te ver. Voor mijn eerste automatisch horloge heb ik een budget van ongeveer 500 euro.

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

Sander, welkom op HF.

Welkom en geniet van al het moois hier

Welkom en veel plezier op HF :+1::smiley:

Welkom Sander ! Veel plezier hier. Wel een aparte klok die Liv :stuck_out_tongue_winking_eye:

image

Van harte welkom :clap:

Daar is heel veel moois voor te vinden. Kies vooral wat je echt mooi vindt! Succes en vraag vooral info hier. Zorgt vaak voor een weloverwogen aankoop

Nogmaals bedankt voor jullie reacties! Na wat verder onderzoek wil ik ook nog graag de ā€œHamilton Khaki Navy Scubaā€ aan mijn lijstje toevoegen. Via Chrono24 (Europa) wordt dit horloge aangeboden tegen prijzen die binnen mijn budget (+/- 500 euro) vallen.

Vergeet de Tisell ā€˜Vintage Submersibleā€™ ook niet; is misschien nog wel mooier dan de Marine Diver.

En die Hamilton heeft het meeste eigen smoel (en waarschijnlijk de betere resale value), maar van een date-window op ā€˜half 5ā€™ moet je houden, denk ik.