Goedemiddag allemaal,
Ik lees al een tijdje mee en dacht: misschien toch maar eens tijd om mijzelf voor te stellen.
Ik ben eigenlijk al van jongs af aan bezig met horloges. Ik kan me nog goed herinneren dat de Bond-film The World Is Not Enough uitkwam toen ik een jaar of elf was (daarmee verklap ik meteen m’n leeftijd). Met mijn volledige spaarpot — 120 gulden — ging ik naar de lokale juwelier, waar de Omega Seamaster van Bond in de etalage lag. Ik dacht echt dat niemand op aarde méér dan 120 gulden zou uitgeven aan een horloge, dus die moest wel van mij zijn.
Ik kwam van een koude kermis thuis.
Daarna heb ik toch het een en ander gekocht en verkocht. Na mijn studententijd ben ik volledig in de wereld van vintage horloges gedoken. Mijn eerste vintage stuk was een Omega Seamaster uit 1958.
De collectie groeide en werd steeds gevarieerder, maar toen verloor ik alles bij een inbraak. Enorm zonde, maar er viel niets meer aan te doen. Ik riep nog: “Ik houd het voortaan bij één horloge!” — maar dat is natuurlijk niet gelukt. Inmiddels, zo’n acht jaar later, is de collectie misschien wel mooier dan ooit. Wel met wat meer focus: voornamelijk time-only modellen uit de jaren ’50 en ’60 — veel Longines, Omega en een verdwaalde Rolex.
Groet,
RHJM