Even voorstellen: Ruud1950

Hallo vrienden van het horloge forum.
Mijn naam is Ruud en ben 75 jaar. Ik woon in de provincie Flevoland. Mijn beroep was instrumentmaker en ben gek op alles wat met fijn mechanische techniek te maken heeft. Of het een naaimachine, een staand horloge, een polshorloge, of een meet instrument is. Ik heb dus een brede interesse in alles met radertjes en palletjes.
Ik heb al jaren een Roumer automatic liggen van mijn oom die in 1953 overleden is. Verder heb ik een Baume & Mercier, een Omega en sinds kort een Sir Congreve Rolling Ball Clock. Deze copie is gebouwd in Nederland een instrumentmaker en duidelijk gemaakt met het idee om hem een zeer lang leven te laten lopen.
Fantastisch om de kogel heen en weer te zien rollen.
Mijn missie is nu , om de Roumer weer netjes aan het lopen te krijgen.
M.V.G. van mij.

56 likes

giphy

Welkom!!

welkom

Welkom hier bij HF !

Welkom Ruud

Welkom op Horlogeforum Ruud!

Van harte welkom Ruud :+1:

Wellicht een Roamer?

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!!:watch:

Welkom! Al die namen en merken die je noemt zeggen mij niks maar ik verheug me er op om daar over te leren.

1 like

welkom op HF :+1:t2:

Welkom bij de club Ruud.

Welkom man met een missie,veel succes en plezier toegewenst.

Welkom😀

Van harte welkom Ruud, op het enige échte Horlogeforum van de hele wereld! :+1: :slightly_smiling_face:

We zijn hier allemaal dol op plaatjes, dus foto’s van jouw horloges zien we graag komen!

Heel veel plezier gewenst hier en uiteraard ook de beste wensen voor dit nieuwe jaar! :clinking_glasses: :champagne: :fireworks:

Goed opgemerkt. Het is een Roamer en geen Roumer. De wijzers geven na 72 jaar echt nog licht. Radium😬

1 like

welkom

Ruud, welkom op HF!

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink: